Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ekolojik Sorunlar ve Politikalar | SBK483 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik anlatım, tartışma, soru-cevap. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sanem BERKÜN |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı; ekolojik sorunların nedenlerine, sonuçlarına ve bunlara karşı ulusal ve uluslararası düzeyde alınan tedbirlerin hukukî, siyasî ve iktisadî boyutlarına ilişkin bilgi sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriğini oluşturan konular şunlardır: Ekolojik sorunların tarihî ve entelektüel kökenleri, ekolojik sorunların sınıflandırılması, ekolojik sorunların uluslararası bir mesele hâline gelmesi, ekolojik sorunlara karşı alınan hukukî, siyasî ve iktisadî tedbirler, Türkiye'nin ekoloji politikasının tarihi ve bugünkü durumu. |
Ders Kaynakları |
Ruşen Keleş ve Can Hamamcı, Çevre Politikası, İmge, Ankara, 2005.
Ruşen Keleş ve Can Hamamcı, Çevre Politikası, İmge, Ankara, 2005. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekolojiye ve ekolojik sorunlara ilişkin temel kavramlar | |
2 | Ekolojik sorunların fikrî ve maddî temelleri | |
3 | Ekolojik sorunların sınıflandırılması | |
4 | Ekolojik ekonomi | |
5 | Ekolojik sorunların uluslararası boyutları | |
6 | Ekoloji hukuku | |
7 | Ekolojizm | |
8 | Ara sınavlar | |
9 | Siyasal ekoloji | |
11 | Ekoloji politikalarının sınıflandırılması | |
12 | Türkiye'de ekolojik politikalar | |
13 | Türkiye'de kıyı politikaları | |
14 | Türkiye'de gönüllü ekolojik kuruluşlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Modernliği, ekolojik sorunların fikrî arka planı olarak değerlendirir, | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekoloji ile çevre kavramları arasındaki farkı kavrar, | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekolojik düşünce ile mevcut ideolojileri ilişkilendirir, | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Ekolojik sorunlar karşısında sergilenen uluslararası çabalar hakkında fikir sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türkiye'nin ekoloji politikalarına ilişkin yasal ve örgütsel yapıyı kavrar ve bu politikaların sonuçlarını analiz eder, | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Modernliği, ekolojik sorunların fikrî arka planı olarak değerlendirir, | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ekoloji ile çevre kavramları arasındaki farkı kavrar, | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Ekolojik düşünce ile mevcut ideolojileri ilişkilendirir, | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Ekolojik sorunlar karşısında sergilenen uluslararası çabalar hakkında fikir sahibi olur. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Türkiye'nin ekoloji politikalarına ilişkin yasal ve örgütsel yapıyı kavrar ve bu politikaların sonuçlarını analiz eder, | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Modernliği, ekolojik sorunların fikrî arka planı olarak değerlendirir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekoloji ile çevre kavramları arasındaki farkı kavrar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekolojik düşünce ile mevcut ideolojileri ilişkilendirir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekolojik sorunlar karşısında sergilenen uluslararası çabalar hakkında fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'nin ekoloji politikalarına ilişkin yasal ve örgütsel yapıyı kavrar ve bu politikaların sonuçlarını analiz eder, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modernliği, ekolojik sorunların fikrî arka planı olarak değerlendirir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekoloji ile çevre kavramları arasındaki farkı kavrar, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekolojik düşünce ile mevcut ideolojileri ilişkilendirir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekolojik sorunlar karşısında sergilenen uluslararası çabalar hakkında fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye'nin ekoloji politikalarına ilişkin yasal ve örgütsel yapıyı kavrar ve bu politikaların sonuçlarını analiz eder, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |