Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Muhasebe ve Vaka Uygulamaları | İSL368 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şerife SUBAŞI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin edindikleri teorik bilgiyi gerçek hayattan alınmış ve örnek olay haline getirilmiş problemler aracılıyla pekiştirmesini ve çözüm geliştirebilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriğini, mali risk ve İşletmelere etkileri, türev ürünlere ilişkin standart ve uygulamalar, hedge muhasebesi, spekülasyon muhasebesi, muhasebeleştirme ilkeleri, işletmelerde maliyet ve yönetim muhasebesi, muhasebe denetimi, finansal tablo analizi gibi konularla ilgili uygulamaları oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Prof. Dr. Yılmaz BENLİGİRAY, “Uzmanlık Muhasebeleri”, Gazi Kitabevi, Ankara.
Muhasebe alanında yazılmış ilgili kaynaklar. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebe Bilgi Sistemi | |
2 | Finansal Raporları Okuma -Kavramsal Çerçeve | |
3 | Finansal Raporları Okuma-Bilanço | |
4 | Finansal Raporları Okuma-Kar Zarar Tablosu | |
5 | Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları | |
5 | Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bağımsız denetim süreci-1 | Vaka Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Ders Tartışmalı Ders |
9 | Bağımsız denetim süreci-2 | Vaka Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Ders Tartışmalı Ders |
10 | İç kontrol sistemi-1 | Vaka Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Ders Tartışmalı Ders |
11 | İç kontrol sistemi-2 | Vaka Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Ders Tartışmalı Ders |
12 | Sürdürülebilirlik raporu | |
13 | Entegre Raporlama | Vaka Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Muhasebe ve Endüstri 4.0 |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal ve Finansal olmayan Raporlar arasındaki farkı ayırt eder | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Vaka analizi yapabilme kabiliyeti kazanır | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Araştırma yapma becerisi kazanır | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Ekip çalışması kabiliyeti gelişir. | Ödev / Proje Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Ders Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal ve Finansal olmayan Raporlar arasındaki farkı ayırt eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vaka analizi yapabilme kabiliyeti kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma yapma becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekip çalışması kabiliyeti gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |