EN
  • Anasayfa
  • İSL209 İstatistik (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İSL209 - İstatistik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İstatistik İSL209 3 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İŞLETME
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gözde KOCA
Ders Veren Doç. Dr. Gözde KOCA
Amaç

Günlük hayatta ve iş ortamında karşılaşılabilecek değişik özelliklere sahip çok sayıda veriyi birbirlerinden ayrıştırabilen, onları özet bilgiler haline dönüştürebilen ve anlamlarını yorumlayabilen bireyler yetiştirmektir.

Ders İçeriği

Verilerin toplanması, seriler haline getirilmesi, değişkenliklerinin belirlenmesi, olasılık dağılımları.

Ders Kaynakları Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010
Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012
Özer Serper, Uygulamalı İstatistik, Ezgi Kitabevi, Bursa, 2010
Necmi Gürsakal, Betimsel İstatistik, Dora Yayınları, Bursa, 2012
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev (Sunum) 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 160
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İstatistiğin ve istatistikle ilgili temel kavramların tanımı
2 Verileri elde etme yöntemleri
3 Ölçme ve ölçek türleri
4 Veri ve değişken türleri
5 Verilerin tablo ve grafiklerle gösterimi
6 İstatistik seriler ve hassas ortalamalar
7 İstatistik seriler ve hassas olmayan ortalamalar
8 Değişkenlik ölçüleri: Ortalama sapma, standart sapma ve varyans
9 Değişkenlik ölçüleri: Momentler, eğiklik ve basıklık
10 Endeksler
11 Sayma teknikleri ve olasılığa giriş
12 Olasılık dağılımları
13 Standart tesadüfi değişken ve normal dağılım
14 Standart normal dağılım tablosu yardımıyla olasılık hesapları
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımları hesaplama öğrenilmektedir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilimsel araştırmanın aşamaları incelenmektedir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Bilgilerin toplanması düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapılarak, verilerin tanımlayıcı ölçüleri (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) ele alınmaktadır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrencilerin, bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilmelerinin yanı sıra, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alabilmeleri hedeflenmektedir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Temel olasılık işlemleri ve olasılık dağılımları hesaplama öğrenilmektedir. 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5
Bilimsel araştırmanın aşamaları incelenmektedir. 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
Bilgilerin toplanması düzenlenmesi ve sunumuna ilişkin değerlendirmeler yapılarak, verilerin tanımlayıcı ölçüleri (ortalama, dağılma ölçüleri, asimetri, basıklık ölçüleri) ele alınmaktadır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrencilerin, bilinmeyen anakütle parametresini belirli bir güven olasılığında tahmin edebilmelerinin yanı sıra, anakütle parametreleri hakkındaki iddiaları da belirli bir anlamlılık düzeyinde test ederek objektif karar alabilmeleri hedeflenmektedir. 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 5 5