Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gönüllülük Çalışmaları | İBF373 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İŞLETME |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | İlk dört hafta teorik Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Muammer SARIKAYA |
Ders Veren | Prof. Dr. Muammer SARIKAYA |
Amaç |
Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük Alanlan (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük. |
Ders Kaynakları |
Çeşitli güncel örnekler ve internet kaynakları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyon Kavramları | Ders |
2 | Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi | Ders |
3 | Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme | Ders |
4 | Temel Gönüllülük Alanlan (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.) | Ders |
5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
5 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım (Kamu Kurumları; Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım) | Saha / Arazi Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seçilen gönüllülük alanında planlanarak sahada uygulanan bireysel, takım veya grup çalışmalarını sözlü olarak sunar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Gönüllülük, Gönüllü Yönetimi, Temel Gönüllülük Alanları ile ilgili kavramları açıklar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Gönüllülük çalışmalarıyla ilgili yürüttüğü çalışmaların sonuçlarını değerlendirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seçilen gönüllülük alanında planlanarak sahada uygulanan bireysel, takım veya grup çalışmalarını sözlü olarak sunar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gönüllülük, Gönüllü Yönetimi, Temel Gönüllülük Alanları ile ilgili kavramları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gönüllülük çalışmalarıyla ilgili yürüttüğü çalışmaların sonuçlarını değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |