Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Muhasebe | İSL103 | 1 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatım, görsel sunum, soru-cevap, uygulama, gösterip yaptırma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Şerife SUBAŞI |
Ders Veren | Prof. Dr. Rifat YILMAZ |
Amaç |
Dersin amacı, Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri ve temel muhasebe kavram ve politikaları doğrultusunda muhasebe teorisi ve uygulaması ile ilgili temel bilgiler vermektir. Dersin sonunda öğrencilerin, bir işletmede bir dönem boyunca oluşabilecek mali olayları muhasebeleştirerek, işletmenin bilanço, gelir tablosu gibi mali tablolarını düzenleyebilecek noktaya gelmesi hedeflenmektedir |
Ders İçeriği |
Derste, muhasebenin temel denkliği (varlık=kaynak denkliği), muhasebe ve muhasebeleştirme süreci, Genel kabul görmüş Muhasebe İlkeleri, Tekdüzen Hesap Planı sistematiği, nakit hareketlerinin, menkul kıymet hareketlerinin, ticari mal hareketlerinin, KDV işlemlerinin ve ticari borç/alacak işlemlerinin muhasebeleştirilmesi anlatılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Genel Muhasebe, Özgül Cemalcılar ve Nurten Erdoğan, Beta Yayınları
Genel Muhasebe, Selahattin Karapınar, Sakarya Kitabevi Orhan SEVİLENGÜL, Genel Muhasebe-Tekdüzen Muhasebe Sistemi ile Uyumlu, (2010) Gazi Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebenin Tanımı ve Temel Kavramlar, Muhasebe Bilgi Sistemi | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | Muhasebenin Temel Denkliği, Hesap Kavramı ve Hesapların İşleyiş Kuralları | |
3 | Muhasebe standartları, Muhasebe Temel İlke ve Kuralları, Muhasebecilik Mesleği | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Muhasebede kullanılan defter ve belgeler, Muhasebede İşlem Sırası, Tekdüzen Hesap Planı Sistemi | |
5 | Nakit ve Nakit Benzerlerinin Muhasebeleştirilmesi | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Mal Hareketlerinin Muhasebeleştirilmesi | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | |
8 | Finansal Yatırımların Muhasebeleştirilmesi | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Maddi Duran Varlıklarla İlgili İşlemlerin Muhasebeleştirilmesi | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Maddi Olmayan Duran Varlıklarla İlgili İşlemlerin Muhasebeleştirilmesi | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Borç İşlemlerinin Muhasebeleştirilmesi | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Gelir- Gider Hesaplarının İşleyişi | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Finansal Raporların hazırlanması | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Tekrar ve Örnek Uygulamalar | Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Herhangi bir işletmedeki muhasebe sürecinin nasıl çalıştığını açıklar, genel muhasebenin ve bu doğrultuda tutulan kayıtların diğer muhasebe sistemleri ile ilişkisini kurar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Herhangi bir işletmenin dönem içi muhasebe kayıtlarını tutar, gerektiğinde bunları sorgular ve muhasebesel hataları ortaya çıkarır ve bu hataları düzeltir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Muhasebenin temel kavram, ilke ve varsayımlarının muhasebe uygulamalarına nasıl yön verdiğini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Muhasebeyi tanımlar, türlerine ayırır, muhasebenin kim için ve ne için bilgi ürettiğini açıklar, işletmedeki yerini ve işletme yönetimi için önemini ortaya koyar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Aktif ve pasif karakterli hesapların, bilanço, gelir tablosu ve maliyet hesaplarının niteliğini, bölümlenmesini, işleyişini ve birbirleri ile olan ilişkisini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Herhangi bir işletmedeki muhasebe sürecinin nasıl çalıştığını açıklar, genel muhasebenin ve bu doğrultuda tutulan kayıtların diğer muhasebe sistemleri ile ilişkisini kurar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Herhangi bir işletmenin dönem içi muhasebe kayıtlarını tutar, gerektiğinde bunları sorgular ve muhasebesel hataları ortaya çıkarır ve bu hataları düzeltir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebenin temel kavram, ilke ve varsayımlarının muhasebe uygulamalarına nasıl yön verdiğini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebeyi tanımlar, türlerine ayırır, muhasebenin kim için ve ne için bilgi ürettiğini açıklar, işletmedeki yerini ve işletme yönetimi için önemini ortaya koyar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Aktif ve pasif karakterli hesapların, bilanço, gelir tablosu ve maliyet hesaplarının niteliğini, bölümlenmesini, işleyişini ve birbirleri ile olan ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |