Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anayasa Hukuku | SBK201 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gözde KILIÇ YAŞIN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Deniz ALTINSOY |
Amaç |
Anayasa Hukuku dersi, anayasa kavramını, anayasal düzenin temel ilkelerini ve devletin işleyişini anayasa felsefesi çerçevesinde anlamayı amaçlamaktadır. Bu ders, anayasa hukuku ile insan hakları, egemenlik, hukuk devleti gibi temel kavramları ilişkilendirerek öğrencilerin anayasal sistemler hakkında eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerini sağlamayı hedefler. |
Ders İçeriği |
Ders, anayasa kavramını, türlerini ve tarihsel gelişimini, devletin unsurlarını, organlarını ve erkler ayrılığı ilkesini kapsamlı şekilde inceler. Ayrıca insan hakları, anayasanın üstünlüğü, anayasa değişiklikleri ve yargısal denetim mekanizmaları gibi konular ele alınır. Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ve karşılaştırmalı anayasa hukuku uygulamaları da dersin önemli bir parçasını oluşturur. |
Ders Kaynakları |
Kemal Gözler, Anayasa Hukukuna Giriş, Ekin Yayınevi, 16. Baskı, Bursa, 2010.
Erdoğan Teziç, Anayasa Hukuku, Beta Yayınları, Ekim 2024 Yavuz Atar, Türk Anayasa Hukuku, Seçkin Yayınları, 2024 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Anayasa ve anayasa hukuku kavramları. | |
2 | Anayasacılık hareketleri ve tarihsel gelişimi. | |
3 | Devletin unsurları ve devlet biçimleri. Hükûmet sistemleri. | |
4 | Egemenlik, demokrasi ve anayasal düzen. | |
5 | Hukuk devleti ve kuvvetler ayrılığı ilkesi. | |
6 | İnsan haklarının anayasal güvenceleri. | |
7 | Anayasanın üstünlüğü ve normlar hiyerarşisi. | |
8 | Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın genel özellikleri. | |
9 | Yasama organı ve anayasal işleyişi. | |
10 | Yürütme organı ve anayasal çerçevesi. | |
11 | Yargı organı ve yargı bağımsızlığı. | Vaka Çalışması |
12 | Anayasa değişiklikleri ve sınırları. | Ders Vaka Çalışması |
13 | Anayasa yargısı ve denetim mekanizmaları. | Ders Vaka Çalışması |
14 | Karşılaştırmalı anayasa hukuku örnekleri ve genel değerlendirme. | Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Egemenlik ve demokrasi kavramlarını anayasal düzen çerçevesinde değerlendirebilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Anayasanın üstünlüğü ve normlar hiyerarşisi ilkelerini açıklayabilir. | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Yasama organının işleyişini ve yetkilerini anayasal çerçevede açıklayabilir.Yürütme organının anayasal yetkilerini ve sorumluluklarını değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Karşılaştırmalı anayasa hukuku bağlamında farklı anayasal sistemleri değerlendirebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Egemenlik ve demokrasi kavramlarını anayasal düzen çerçevesinde değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Anayasanın üstünlüğü ve normlar hiyerarşisi ilkelerini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yasama organının işleyişini ve yetkilerini anayasal çerçevede açıklayabilir.Yürütme organının anayasal yetkilerini ve sorumluluklarını değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Karşılaştırmalı anayasa hukuku bağlamında farklı anayasal sistemleri değerlendirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |