Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisat Okumaları | IKT251 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Hüseyin Safa ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı iktisat teorisinin gelişimine dair okumalar yapmak ve öğrencileri gelecekte alacakları temel iktisat dersleri için hazırlamaktır. |
Ders İçeriği |
Feodalizm, Ekonomik yapının gelişimi, Klasik teorinin ve Keynesyen teorinin ortaya çıkışı |
Ders Kaynakları |
A.Mesud Küçükkalay, İktisadi Düşünce Tarihi, Beta, 2015
,Leo Huberman, Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, 2016 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,57 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Feodal sistemin oluşumu | Tartışmalı Ders Ders |
2 | Feodal sistemde ticaretin gelişmesi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Feodal sistemin bozulması- ulus kavramının oluşumu | |
4 | Feodal sistemle Osmanlı tımar sisteminin karşılaştırması | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Coğrafi keşifler- merkantilizmin doğuşu | |
8 | Fizyokrasi | |
6 | Laissez-faire görüşünün ortaya çıkışı | |
9 | Adam Smith'in görüşleri ve 'Ulusların Zenginliği' | |
9 | Fransız Devrimi ve etkileri | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Kapitalist sistem eleştirileri: Karl Marx | |
14 | J. M. Keynes ve 'İstihdam, Faiz ve Paranın Genel Teorisi'nin doğuşu | |
14 | J. M. Keynes ve 'İstihdam, Faiz ve Paranın Genel Teorisi'nin doğuşu | |
13 | Sosyalist rejimlerin doğuşu | |
11 | Yoksulluk tartışmaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ortaçağ Avrupası Feodalizminin ekonomik düzeninden kapitalist sistemin ortaya çıkışına kadar gerçekleşen süreçleri anlar | |||
Feodal dönemden planlı ekonomiye geçiş sürecinde iktisadi sistemleri eleştirel bir gözle anlamlandırır. | |||
İktisadi görüşlerin ortaya çıkışında etken olan sebepleri ayırt edebilir | |||
Kapitalist sistemin köklerini betimler | |||
Merkantilist görüşten itibaren birbirini takip eden iktisadi görüşleri anlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaçağ Avrupası Feodalizminin ekonomik düzeninden kapitalist sistemin ortaya çıkışına kadar gerçekleşen süreçleri anlar | 4 | - | - | - | - | - | 1 | 2 | - | 4 | - | - | - | ;
Feodal dönemden planlı ekonomiye geçiş sürecinde iktisadi sistemleri eleştirel bir gözle anlamlandırır. | 3 | - | - | - | - | - | 1 | 2 | - | 4 | - | - | - | ;
İktisadi görüşlerin ortaya çıkışında etken olan sebepleri ayırt edebilir | 3 | - | - | - | - | - | 1 | 2 | - | 4 | - | - | - | ;
Kapitalist sistemin köklerini betimler | 3 | - | - | - | - | - | 1 | 2 | - | 4 | - | - | - | ;
Merkantilist görüşten itibaren birbirini takip eden iktisadi görüşleri anlar. | 3 | - | - | - | - | - | 1 | 2 | - | 4 | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 3,2 | - | - | - | - | - | 1 | 2 | - | 4 | - | - | - |