Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim Tarihi | IKT253 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM |
Amaç |
Bilimin ortaya çıkışı ve çeşitli uygarlıkların bilme yaptıkları katkıları anlatarak, öğrencilere bilimsel bilginin öneminin kavratılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Ders, bilimin genel özellikleri, bilimin ortaya çıkışı, çeşitli uygarlıkların bilme yaptıkları katkılar, bilimin gelişimi, İslam dünyası ve Avrupa’nın bilme katkıları, Bilimin günümüzdeki durumu konularını kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Unat, Y. & Topdemir, H. G. (2014). Bilim Tarihi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Yıldırım, C. (2016). Bilim Tarihi. Remzi Kitabevi. Ural, Ş. (2016). Bilim Tarihi. Çantay Kitabevi. Doğan, M. (2010). Bilim ve Teknoloji Tarihi. Anı Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 11 | 1 | 11 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Bilim Tarihinin tarihine ilişkin notlar | Ders |
3 | Bilim tarihçileri ve kanıtlamaya çalıştıkları sorular | Tartışmalı Ders |
4 | Bilimin kaynakları | Ders |
5 | Eski Yunan’da Bilim | Ders |
6 | Eski Çin’de Bilim | Ders |
7 | Eski Hindistan’da Bilim | Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | İslam Medeniyeti’nde Bilim | Ders |
10 | Roma’da ve Ortaçağ’da Bilim | Ders |
11 | Rönesans’tan Bilim Devrimine | Ders |
12 | On yedinci ve On sekizinci Yüzyıllarda Bilim | Ders |
13 | On dokuzuncu Yüzyılda Bilim | Ders |
14 | Yirminci Yüzyılda Bilim | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Modern bilimin doğuşunu ve modern bilimi hazırlayan koşulları tartışabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Antik Çağ ve Orta Çağ'daki bilimsel faaliyetleri betimleyebilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Tarihi disiplininin doğasını, genel özelliklerini ve başlıca sorunlarını açıklayabilecektir. | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 |
Modern bilimin doğuşunu ve modern bilimi hazırlayan koşulları tartışabilecektir. | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 |
Antik Çağ ve Orta Çağ'daki bilimsel faaliyetleri betimleyebilecektir. | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 |