Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küreselleşme | IKT257 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
Küreselleşme, günümüzde şekillenen ve geleceğin dünyasını oluşturan fiili bir durumdur. Ders bu olguyu tarihsel boyutuyla ve çok yönlü yapılanmasıyla incelemeyi amaçlamaktadır. Küreselleşmenin ülkeler ve bireyler yönünden olumlu ve olumsuz yönleriyle işlenmesiyle öğrencilerin geleceğe daha bilinçli olarak bakmaları sağlanmaya çalışılacaktır. |
Ders İçeriği |
Küreselleşmeye yönelik çeşitli teorik yaklaşımların karşılaştırmalı bir değerlendirmesi, küreselleşmenin boyutları, küreselleşmenin yol açtığı yapısal değişiklikler. |
Ders Kaynakları |
George Ritzer - Küresel Dünya (Ayrıntı Yayınları)
Akıllı Küreselleşme- Dani RODRİK (KİTAP) Küresel Dönüşümler- David HELD- Anthony MCGREW (Kitap) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 3 | 1 | 3 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 9 | 1 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 259 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 10,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Küreselleşmenin Tanımı Ve Tarihi | Ders |
2 | Bazı Temel Kavramlar ve Tartışmaları | |
3 | Küreselleşme Sürecinde Dünya Ekonomisindeki Gelişmeler | Ders |
4 | Küresel Ekonominin Yapılandırılması | Ders |
5 | Tarihsel Bir Perspektifte Küreselleşme | Ders |
6 | Küreselleşmenin Üretim ve Tüketim Ekonomilerine Etkisi | Ders |
7 | Küreselleşmenin Dinamikleri ve Ölçümü | Ders |
7 | Ara Sınav | |
9 | Politik ve Ekonomik Küreselleşme | Ders |
10 | Küreselleşme ve Ulus Devlet Tartışmaları | Ders |
11 | Küreselleşme ve Göç Ekonomileri | Ders |
12 | Neoliberalizasyon ve Küreselleşme Etkisi | Ders |
13 | Küreselleşme ve Küresel Kirliliğe Etkisi | Ders |
14 | FİNAL SINAVI | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küreselleşmenin ekonomik, siyasi ve kültürel etkilerini eleştirel açıdan değerlendirip yorumlar | |||
Küreselleşmenin yarattığı etkilerin bölgesel farklılıklarını değerlendirir | |||
Küreselleşmenin gelecekte yaratacağı etkilere göre kendini geliştirir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşmenin ekonomik, siyasi ve kültürel etkilerini eleştirel açıdan değerlendirip yorumlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küreselleşmenin yarattığı etkilerin bölgesel farklılıklarını değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küreselleşmenin gelecekte yaratacağı etkilere göre kendini geliştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |