Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mikro İktisadi Analiz | IKT202 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Necati ÇİFTÇİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Ekonomik karar birimlerinin çeşitli modeller ile analiz etmenin neticesinde piyasa fiyatlarının oluşumunu, piyasada optimum karar alma ve verimliliği artırmanın yollarını araştırma mikroiktisat dersinin amacını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Rekabet koşulunda sınırlı kaynakları alternatif kullanım yollarını, onların dağıtımını, üretim teorisinin temellerini, malların arz ve taleplerini, rekabet teorisinin temellerini öğretir. |
Ders Kaynakları |
Mikro İktisat, Prof.Dr. Zeynel DİNLER, Ekin Yayınevi, (Son Baskı).
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 13 | 1 | 13 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Aksak rekabet piyasası türleri ve ortaya çıkış nedenleri | Sözlü |
2 | Monopol piyasası, monopol piyasasının ortaya çıkış nedenleri, monopol türleri, monopol piyasasında kar maksimizasyonu ve firma dengesi | Sözlü |
4 | Monopson ve çift monopol piyasasının özellikleri, firma dengesi, iki yanlı monopol | Sözlü |
4 | Monopson ve çift monopol piyasasının özellikleri, firma dengesi, iki yanlı monopol | Sözlü |
5 | Oligopol piyasası, oyun teorisinin oligopol piyasasına uygulanması, Cournot modeli, sweezy modeli | |
6 | Uzlaşmacı davranışlara dayalı oligopol piyasaları, yoğunlaşma endeksleri ve hesaplama yöntemleri | Sözlü |
7 | Ara Sınav | Sözlü |
8 | Fiyat teorisine eleştiri ve firma kararlarında tam maliyete göre fiyatlama | |
9 | Üretim faktörleri talebi, üretim faktörleri talebinin özellikleri, emek talebi ve emek talebinin özellikleri | |
10 | Emek arzı, bireysel emek arzı ve piyasa emek arzı | Sözlü |
11 | Emek ve ücret, emek piyasasında tam rekabet ve aksak rekabet koşulları altında ücretin belirlenmesi, toplu pazarlık ve ücretin oluşumu | |
12 | Doğal kaynaklar ve rant, mutlak ve diferansiyel rant, girişimci ve kar teorileri | |
13 | Genel denge ve refah ekonomisi, pareto optimumu | Sözlü |
14 | Mikro ekonomik piyasa başarısızlıkları, kamusal mallar, dışsallıklar ve asimetrik bilgi sorunu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Monopson Piyasasının Yapısını Ve İşleyişini Açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Genel Denge Ve Refah Kavramını Ve Basitleştirici Varsayımlarını Açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Oligopol Piyasasında Firma Dengesini Ve Oligopol Teorilerini Tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Tam Rekabet Piyasasını Ve Bu Piyasada Firma Dengesini Açıklayabilecektir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Faktör Arzı Ve Faktör Talebini Etkileyen Unsurları Belirtebilecek Ve Faktör Piyasasında Denge Analizi Yapabilecektir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Monopol Piyasasını Ve Bu Piyasada Firma Dengesini Açıklayabilecektir | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Monopson Piyasasının Yapısını Ve İşleyişini Açıklayabilecektir. | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Genel Denge Ve Refah Kavramını Ve Basitleştirici Varsayımlarını Açıklayabilecektir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 |
Oligopol Piyasasında Firma Dengesini Ve Oligopol Teorilerini Tanımlayabilecektir. | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Tam Rekabet Piyasasını Ve Bu Piyasada Firma Dengesini Açıklayabilecektir | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Faktör Arzı Ve Faktör Talebini Etkileyen Unsurları Belirtebilecek Ve Faktör Piyasasında Denge Analizi Yapabilecektir. | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Monopol Piyasasını Ve Bu Piyasada Firma Dengesini Açıklayabilecektir | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 |