Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makro İktisadi Analiz | IKT204 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders ve anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Aykut EKİNCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Makroekonominin temel kavramlarını ve değişkenlerini tanıtmak; makro ekonomiyi açıklayan modelleri incelemektir. |
Ders İçeriği |
Makro ekonomiyi açıklayan temel modeller, Makroekonomide temel sorunlar: İşsizlik, Enflasyon, İkiz açık ve Ekonomik Büyüme , |
Ders Kaynakları |
E.M.Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayınevi,2016
R.Dornbush, S.Fisher, Makro Ekonomi, Akademi, 1998 Kemal YILDIRIM, Doğan KARAMAN, Murat TAŞDEMİR, Makroekonomi, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2010. N.G.Mankiw, Makro Ekonomi, Efil yayınevi, Ankara,2010 P.Krugman ve R.WElls, Makro İktisat, Palme Yayıncılık, 2011 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplam Talep ve Toplam Arz: AD-AS Modeli I | |
2 | Toplam Talep ve Toplam Arz: AD-AS Modeli II | |
3 | Toplam Talep ve Toplam Arz: AD-AS Modeli III | |
4 | Konjonktür Teorileri: Keynesyen, Monetarist ve Yeni Klasik | Ders |
5 | Konjonktür Teorileri: Reel Konjonktür Teorisi, Yeni Keynesyen ve Politik Konj. Teorisi | |
6 | İşsizlik ve Enflasyon: Kavramı, Türleri,Etkileri I | |
7 | İşsizlik ve Enflasyon II | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşsizlik ve Enflasyon III | |
10 | İkiz Açıklar: Bütçe Açıkları ve Dış Açıklar I | |
11 | İkiz Açıklar: Bütçe Açıkları ve Dış Açıklar II | |
12 | İkiz Açıklar: Bütçe Açıkları ve Dış Açıklar III | |
13 | Ekonomik Büyüme I | |
14 | Ekonomik Büyüme II |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makroekonomiyi açıklayan temel modelleri inceler ve bu modeller arasındaki farklılıkları açıklar.. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Makroekonominin temel kavramları tanımlar ve makroekonomik değişkenler arasındaki ilişkileri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Makro iktisadi değerleri ölçebilir, hesaplayabilir ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Ülkemizde uygulanan makro iktisat politikalarını değerlendirir ve çözüm yollarını ortaya koyar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makroekonomiyi açıklayan temel modelleri inceler ve bu modeller arasındaki farklılıkları açıklar.. | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Makroekonominin temel kavramları tanımlar ve makroekonomik değişkenler arasındaki ilişkileri açıklar. | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
Makro iktisadi değerleri ölçebilir, hesaplayabilir ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
Ülkemizde uygulanan makro iktisat politikalarını değerlendirir ve çözüm yollarını ortaya koyar. | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |