Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisat Okulları | IKT256 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrenciye makro iktisatın teorik gelişimini, iktisat okullarını takip ederek aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
İktisadi sistemlerin gelişimi, Öncü iktisat okulları, Modern makro ekonominin doğuşu, Modern makro iktisat okullarının önemli düşünürleri, Makroekonominin teorik temelleri |
Ders Kaynakları |
Brian Snowdon and H.R.Vane ( 2005):Modern Makroekonomi
Coşkun Can Aktan, Yeni İktisat Okulları Tufan Samet Özdurak , İktisadi Düşünce Okulları Prof. Dr. Ersan Bocutoğlu, Karşılaştırmalı Makro İktisat Teoriler ve Politikalar, 2012, Murathan |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 7 | 21 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 149 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,84 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Makro iktisat okullarının kapsamı ve yöntemi | Ders |
2 | Merkantilizm ve Fizyokrasi | Ders |
3 | Klasik Makro İktisat Teorisi: Gelişimi, Varsayımları, Teoriler ve Yasalari Politika Etkinliği | Ders |
4 | Keynes'in Genel Teorisi: Varsayımları, Eleştirileri | Ders |
4 | Keynes'in Genel Teorisi: Varsayımları, Eleştirileri | Ders |
7 | Ortodoks Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
7 | Ortodoks Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
8 | Monetarist Okul | |
9 | Monetarist Okul | Ders |
10 | Yeni Klasik Makro İktisat Teorisi | |
11 | Reel Konjonktür Teorisi | Ders |
12 | Yeni Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
12 | Yeni Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
14 | Karşılaştırma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farklı okulların iktisadi dalgalanmaları nasıl açıkladığını anlar. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İktisadi olayları açıklarken sebep sonuç ilişkilerini kurabilir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Makroiktisat okullarına dair temel bilgilere sahip olur | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Güncel ekonomik olayları, iktisat okullarının bakış açılarına göre tartışabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farklı okulların iktisadi dalgalanmaları nasıl açıkladığını anlar. | 5 | 5 | 1 | 5 | - | 4 | - | - | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 |
İktisadi olayları açıklarken sebep sonuç ilişkilerini kurabilir. | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | - | - | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 |
Makroiktisat okullarına dair temel bilgilere sahip olur | 5 | 5 | 1 | - | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 |
Güncel ekonomik olayları, iktisat okullarının bakış açılarına göre tartışabilir. | 5 | 5 | 1 | 5 | - | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 |
Ortalama Değer | 5 | 5 | 1 | 3,75 | 1,25 | 3,25 | - | - | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 |