Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisat Okulları | IKT256 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrenciye iktisatın bir sosyal bilim olarak teorik gelişimini aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar, Sistem, İktisadi Sistem, Sosyo-Ekonomik Sistem ve İdeoloji Kavramları |
Ders Kaynakları |
Brian Snowdon and H.R.Vane ( 2005):Modern Makroekonomi
Coşkun Can Aktan, Yeni İktisat Okulları Tufan Samet Özdurak , İktisadi Düşünce Okulları Prof. Dr. Ersan Bocutoğlu, Karşılaştırmalı Makro İktisat Teoriler ve Politikalar, 2012, Murathan |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Makro iktisat okullarının kapsamı ve yöntemi | Ders |
2 | Merkantilizm ve Fizyokrasi | Ders |
3 | Klasik Makro İktisat Teorisi: Gelişimi, Varsayımları, Teoriler ve Yasalari Politika Etkinliği | Ders |
4 | Keynes'in Genel Teorisi: Varsayımları, Eleştirileri | Ders |
4 | Keynes'in Genel Teorisi: Varsayımları, Eleştirileri | Ders |
7 | Ortodoks Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
7 | Ortodoks Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
8 | Monetarist Okul | |
9 | Monetarist Okul | Ders |
10 | Yeni Klasik Makro İktisat Teorisi | |
11 | Reel Konjonktür Teorisi | Ders |
12 | Yeni Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
12 | Yeni Keynesyen Makro İktisat Teorisi | Ders |
14 | Avusturya Okulu | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İktisat akımlarını bilir | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Modern iktisat okullarını ve onların öncellerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Ekonomik olayları kavrar, farklı iktisat okullarını tanır | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Güncel sorunları anlar | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İktisat akımlarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modern iktisat okullarını ve onların öncellerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonomik olayları kavrar, farklı iktisat okullarını tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel sorunları anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |