EN
  • Anasayfa
  • IKT256 İktisat Okulları (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
IKT256 - İktisat Okulları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İktisat Okulları IKT256 4 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü anlatım
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ
Amaç

Bu dersin amacı öğrenciye makro iktisatın teorik gelişimini, iktisat okullarını takip ederek aktarmaktır.

Ders İçeriği

İktisadi sistemlerin gelişimi, Öncü iktisat okulları, Modern makro ekonominin doğuşu, Modern makro iktisat okullarının önemli düşünürleri, Makroekonominin teorik temelleri

Ders Kaynakları Brian Snowdon and H.R.Vane ( 2005):Modern Makroekonomi
Coşkun Can Aktan, Yeni İktisat Okulları
Tufan Samet Özdurak , İktisadi Düşünce Okulları
Prof. Dr. Ersan Bocutoğlu, Karşılaştırmalı Makro İktisat Teoriler ve Politikalar, 2012, Murathan
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 7 21
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 149
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,84
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Makro iktisat okullarının kapsamı ve yöntemi Ders
2 Merkantilizm ve Fizyokrasi Ders
3 Klasik Makro İktisat Teorisi: Gelişimi, Varsayımları, Teoriler ve Yasalari Politika Etkinliği Ders
4 Keynes'in Genel Teorisi: Varsayımları, Eleştirileri Ders
4 Keynes'in Genel Teorisi: Varsayımları, Eleştirileri Ders
7 Ortodoks Keynesyen Makro İktisat Teorisi Ders
7 Ortodoks Keynesyen Makro İktisat Teorisi Ders
8 Monetarist Okul
9 Monetarist Okul Ders
10 Yeni Klasik Makro İktisat Teorisi
11 Reel Konjonktür Teorisi Ders
12 Yeni Keynesyen Makro İktisat Teorisi Ders
12 Yeni Keynesyen Makro İktisat Teorisi Ders
14 Karşılaştırma Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Farklı okulların iktisadi dalgalanmaları nasıl açıkladığını anlar. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İktisadi olayları açıklarken sebep sonuç ilişkilerini kurabilir. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Makroiktisat okullarına dair temel bilgilere sahip olur Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Güncel ekonomik olayları, iktisat okullarının bakış açılarına göre tartışabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Farklı okulların iktisadi dalgalanmaları nasıl açıkladığını anlar. 5 5 1 5 - 4 - - 5 5 5 2 2
İktisadi olayları açıklarken sebep sonuç ilişkilerini kurabilir. 5 5 1 5 5 4 - - 5 5 5 2 2
Makroiktisat okullarına dair temel bilgilere sahip olur 5 5 1 - - - - - 5 5 5 2 2
Güncel ekonomik olayları, iktisat okullarının bakış açılarına göre tartışabilir. 5 5 1 5 - 5 - - 5 5 5 2 2
Ortalama Değer 5 5 1 3,75 1,25 3,25 - - 5 5 5 2 2