EN
  • Anasayfa
  • IKT258 Tarım Ekonomisi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
IKT258 - Tarım Ekonomisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tarım Ekonomisi IKT258 4 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze ve online eğitim.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hüseyin TEZER
Ders Veren
Amaç

Dünya ve Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemi; tarımsal faaliyet, ürün ve piyasaların temel özelliklerinin tanıtılması; öğrencilere tarımsal faaliyetlerde karşılaşılan ekonomik sorunların çözümü için gerekli becerilerin kazandırılması.

Ders İçeriği

Türkiye'de ve Dünya'da Tarım sektörünün tarihsel perspektiften incelenmesi, Tarımsal üretimin temel özellikleri, Tarım politikaları ve analizi, Tarımsal Kalkınma ve Tarımsal Destekler

Ders Kaynakları Cinemre, H. A., & KILIÇ, O. (2002). Tarim Ekonomisi. Ondokuz Mayis Universitesi Ziraat Fakultesi Ders Kitabi, and, (11).
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 157
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,16
AKTS 6,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tarım ekonomisinde başlıca ekonomik kavramlar Ders
2 Tarım Ekonomisi Tarihsel Süreç Tartışmalı Ders
3 Tarımsal üretimin özellikleri Sözlü
4 Tarımsal üretim faktörleri Sözlü
6 Tarım Ekonomisi Teorik Altyapı Sözlü
6 Tarım Ekonomisi Teorik Altyapı Sözlü
7 Tarım işletmelerinde yıllık faaliyet sonuçları ve analizi Sözlü
8 Ara Sınav-Genel Değerlendirme Sözlü
9 Tarım işletmelerinde kaynak sağlama (kredi ve finansman) ve kullanımı Sözlü
10 Tarımda Kooperatiflerin önemi ve Türkiye uygulamaları Sözlü
11 Tarım Sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi Sözlü
12 Dünya’da ve Türkiye’de Tarım Politikaları Sözlü
14 Türkiyede tarım politikalarına ilişkin uygulamalar (Kalkınma Ajansları) Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarım işletmelerinde üretim faktörlerini en etkin ve verimli şekilde kullanabilme Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tarımda uluslararası rekabet açısından uygulanabilecek politikaları uygulayabilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tarım politikalarını değerlendirebilme ve yorumlayabilme.
Tarım sektörünün sorunlarına çözüm önerileri getirebilme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Genel ekonomi prensiplerini tarıma uygulayabilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tarım işletmelerinde üretim faktörlerini en etkin ve verimli şekilde kullanabilme 3 3 3 3 3 3 - 3 3 3 3 3 -
Tarımda uluslararası rekabet açısından uygulanabilecek politikaları uygulayabilme. 3 3 3 3 3 3 - 3 3 3 3 3 -
Tarım politikalarını değerlendirebilme ve yorumlayabilme. 3 3 3 3 3 3 - 3 3 3 3 3 -
Tarım sektörünün sorunlarına çözüm önerileri getirebilme 4 4 4 4 4 4 - 4 4 4 4 4 -
Genel ekonomi prensiplerini tarıma uygulayabilme. 2 2 2 2 2 2 - 2 2 2 2 2 -
Ortalama Değer 3 3 3 3 3 3 - 3 3 3 3 3 -