Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarım Ekonomisi | IKT258 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ve online eğitim. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | |
Amaç |
Dünya ve Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemi; tarımsal faaliyet, ürün ve piyasaların temel özelliklerinin tanıtılması; öğrencilere tarımsal faaliyetlerde karşılaşılan ekonomik sorunların çözümü için gerekli becerilerin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Türkiye'de ve Dünya'da Tarım sektörünün tarihsel perspektiften incelenmesi, Tarımsal üretimin temel özellikleri, Tarım politikaları ve analizi, Tarımsal Kalkınma ve Tarımsal Destekler |
Ders Kaynakları |
Cinemre, H. A., & KILIÇ, O. (2002). Tarim Ekonomisi. Ondokuz Mayis Universitesi Ziraat Fakultesi Ders Kitabi, and, (11).
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,16 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarım ekonomisinde başlıca ekonomik kavramlar | Ders |
2 | Tarım Ekonomisi Tarihsel Süreç | Tartışmalı Ders |
3 | Tarımsal üretimin özellikleri | Sözlü |
4 | Tarımsal üretim faktörleri | Sözlü |
6 | Tarım Ekonomisi Teorik Altyapı | Sözlü |
6 | Tarım Ekonomisi Teorik Altyapı | Sözlü |
7 | Tarım işletmelerinde yıllık faaliyet sonuçları ve analizi | Sözlü |
8 | Ara Sınav-Genel Değerlendirme | Sözlü |
9 | Tarım işletmelerinde kaynak sağlama (kredi ve finansman) ve kullanımı | Sözlü |
10 | Tarımda Kooperatiflerin önemi ve Türkiye uygulamaları | Sözlü |
11 | Tarım Sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi | Sözlü |
12 | Dünya’da ve Türkiye’de Tarım Politikaları | Sözlü |
14 | Türkiyede tarım politikalarına ilişkin uygulamalar (Kalkınma Ajansları) | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarım işletmelerinde üretim faktörlerini en etkin ve verimli şekilde kullanabilme | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tarımda uluslararası rekabet açısından uygulanabilecek politikaları uygulayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Tarım politikalarını değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | |||
Tarım sektörünün sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
Genel ekonomi prensiplerini tarıma uygulayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarım işletmelerinde üretim faktörlerini en etkin ve verimli şekilde kullanabilme | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
Tarımda uluslararası rekabet açısından uygulanabilecek politikaları uygulayabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
Tarım politikalarını değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
Tarım sektörünün sorunlarına çözüm önerileri getirebilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | ;
Genel ekonomi prensiplerini tarıma uygulayabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | ;
Ortalama Değer | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |