Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dünya Ekonomi Tarihinde Finansal Krizlerin İncelenmesi | IKT260 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Öğretim Sınıf Ortamında Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Amaç |
Bu dersin amacı dünya tarihinde meydana gelen ekonomik krizlerin nedenlerini, etkilerini incelemektir. |
Ders İçeriği |
1 Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. 2 Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme 3 Farklı yaklaşımlar çerçevesinde uygulanan istikrar programlarını öğrenebilme 4 İstikrar politikaları oluşturmada kurumların rolünü öğrenebilme 5 Finansal liberalizasyon, finansal küreselleşme gibi temel kavramları öğrenebilme |
Ders Kaynakları |
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE FİNANSAL KRİZLER 1619-2000 (KİTAP)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 9 | 27 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 9 | 27 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 9 | 27 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 9 | 27 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 9 | 27 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 9 | 1 | 9 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 9 | 1 | 9 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,10 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
4 | 18. YÜZYIL BORSA BALONU-SOUTH SEA COMPANY BALLOON | |
7 | 18. YÜZYIL BENGAL BALONU VE 1772 KREDİ KRİZİ | |
3 | 1875 Finmansal Krizler | Ders |
5 | 18. YÜZYIL MİSSİSİPİ COMPANY BALONU VEYA JOHN LAW SİSTEMİ | |
6 | 1763 AMSTERDAM KRİZİ | |
9 | 1825 KÜRESEL FİNANS KRİZİ | |
11 | 1857 KÜRESEL FİNANSAL KRİZİ | |
8 | ARA SINAV | |
12 | 1929 DÜNYA EKONOMİK BÜYÜK BUHRANI | |
10 | 1974 Küresel Büyük Durgunluk | Ders |
11 | Kapitalist Sistemde Kriz Olgusu ve Finans Kapitalin Sistemdeki Etkisi | Ders |
12 | 1997 Asya Ekonomik Krizi | Ders |
13 | 2008 ABD VE Küresel Ekonomik Krizi | Ders |
14 | FİNAL SINAVI |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | |||
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | |||
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | |||
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması | |||
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | ;
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | - | 5 | 5 | - | ;
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | ;
Finansal piyasalarda istikrarı sağlamak için geliştirilen politikaları öğrenebilme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - | ;
Finansal krizler ve krizlere karşı uygulanan politikalar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
Finansal küreselleşme- finansal yenilikler, yenilik teorileri öğrenme | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | ;
Küresel mali kriz ve finansal yönetişimin sorgulanması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | ;
Finansal krizlerin tarihsel ve teorik gelişimini öğrenebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | - | ;
Ortalama Değer | 3,8 | 3,8 | 3,8 | 3,8 | 3,8 | 3,8 | - | 3,8 | 3,8 | 3,3 | 3,8 | 3,8 | - |