Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisat Tarihi | IKT307 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM |
Amaç |
Öğrencinin iktisadi olayları tarihsel süreç içerisinde değerlendirerek günümüz dünyasının iktisadi yapısını anlamasına yardımcı olmaktır. |
Ders İçeriği |
İktisat tarihinin bilim olarak ortaya çıkışı ve gerekliliği, erken dönemlerden yirmi birinci yüzyıla dünya ekonomi tarihindeki kritik dönemeçler ve ülkelerin dünya ekonomisindeki yeri |
Ders Kaynakları |
GÜRAN, Tevfik (2017), İktisat Tarihi, Der Yayınları, İstanbul.
NEAL, Larry & CAMERON, Rondo (2019). Dünya İktisat Tarihi (Çev. Yaşar BÜLBÜL). Orion Kitabevi, İstanbul. HEATON, H. (1985). Avrupa İktisat Tarihi (2 Cilt). (Çev., M. A. Kılıçbay, & A. Osman). Ankara: Teori Yayınları. BRAUDEL, Fernand (2019). Akdeniz ve Akdeniz Dünyası (3 Cilt). Doğu Batı Yayınları. PIRENNE, Henry (2021). Ortaçağ Avrupası'nın Sosyal ve Ekonomik Tarihi. İletişim Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 28 | 1 | 28 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 18 | 1 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bir Bilim Olarak İktisat Tarihi | |
2 | Tarım Devrimi ve Sonuçları | |
3 | İlk Çağ Ekonomileri ve Roma İmparatorluğu’ nun Ekonomisi | |
4 | Erken Orta Çağ’ da Avrupa Toplum ve Ekonomisi | |
5 | Orta Çağ’ da Avrupa Ekonomisi | Ders |
6 | Geç Orta Çağ Ekonomisi | |
7 | Asya, Afrika ve Amerika’ da Toplum ve Ekonomi | |
8 | Modern Çağın Başlarında Avrupa Ekonomisi | |
9 | Avrupa’ da Ekonomik Güç Dengesinin Değişimi, Sanayi Devrimi | |
10 | 19.yüzyılda Ekonomik Değişmeler | |
11 | Sanayileşmenin Yayılması | |
12 | Yirminci yüzyılda Dünya Ekonomisi –Yapısal Değişmeler | |
13 | Yirminci yüzyılda Dünya Ekonomisi-Ekonomik Performans | |
14 | Genel Değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ekonomik analizlerde tarihsel bakış açısı kullanabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İktisat tarihinde meydana gelen değişme ve gelişmeleri anlayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tarımsal devrim ve bu devrimin ekonomik ve sosyal sonuçlarını öğrenebilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Köleci Roma toplum yapısını anlayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Batı Avrupa’da kırsal kesimde geçerli olan serflik sistemini ve kentlerde geçerli olan loca sistemini kavrayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Batı Avrupa’nın feodal yapıdan kapitalist ekonomiye nasıl dönüştüğünü anlayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanayi Devrimi neden ve sonuçlarını öğrenebilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bugünkü dünya ekonomik ve sosyal yapısını tarihsel sürecini inceleyebilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
19. Yüzyılda dünya ekonomisinin ekonomik özelliklerini kavrayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Geç endüstrileşen ülkelerin endüstrileşme sürecinde etkili olan unsurları anlayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekonomik analizlerde tarihsel bakış açısı kullanabilme; | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
İktisat tarihinde meydana gelen değişme ve gelişmeleri anlayabilme; | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Tarımsal devrim ve bu devrimin ekonomik ve sosyal sonuçlarını öğrenebilme; | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Köleci Roma toplum yapısını anlayabilme; | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Batı Avrupa’da kırsal kesimde geçerli olan serflik sistemini ve kentlerde geçerli olan loca sistemini kavrayabilme; | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Batı Avrupa’nın feodal yapıdan kapitalist ekonomiye nasıl dönüştüğünü anlayabilme; | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Sanayi Devrimi neden ve sonuçlarını öğrenebilme; | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Bugünkü dünya ekonomik ve sosyal yapısını tarihsel sürecini inceleyebilme; | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
19. Yüzyılda dünya ekonomisinin ekonomik özelliklerini kavrayabilme; | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Geç endüstrileşen ülkelerin endüstrileşme sürecinde etkili olan unsurları anlayabilme; | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |