Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bölgesel İktisat | IKT351 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mevlüdiye ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Bölgesel Kalkınma Teorilerine, Bölgesel dengesizlik sorunlarına hakim olmak, ve bölgesel dengesizlik sorunlarına çözüm önerisi sunabilmek |
Ders İçeriği |
Bölgesel kalkınma politikaları |
Ders Kaynakları |
Zeynel Dinler, Bölgesel İktisat, 2008.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ekonomik Düşüncede alansal analiz | Ders |
2 | Ekonomik alan ve üç bölge kavramı | Ders |
3 | Bölgesel dengesizliğin ortaya çıkış nedenleri | Ders |
4 | Bölgesel dengesizliğin Sakıncaları | Ders |
5 | Bölgesel kalkınma politikaları, amaçları | Ders |
6 | Bölgesel kalkınma politikasının araçları | Ders |
7 | ARA SINAV | Ders |
8 | Türkiye’de Bölgesel dengesizliğin nedenleri | Ders |
9 | Türkiye’de Bölgesel dengesizliği çözmeye yönelik uygulanan politikalar | Ders |
10 | Avrupa Birliği’nde Uygulanan Bölgesel Kalkınma Politikaları | Ders |
11 | Avrupa Birliği’nde Yapısal Fonlar | Ders |
12 | Kalkınma Kutupları Teorisi | Ders |
13 | Kutuplaşma Teorisinin Sentezi | Ders |
14 | Kalkınma Kutuplarının yaratılması, Kalkınma Kutupları ve Sürükleyici birimler: Örnekler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bölgesel kalkınma politikalarıyla ilgili gelişmeleri takip etmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bölgesel dengesizlik sorunlarına çözüm önerisi sunmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bölgesel kalkınma politikalarına hakim olmak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Güncel değişimleri takip edebilmek, verileri analiz edebilmek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Türkiye ve dünya ülkelerinin bölgesel dengesizlik sorunlarını analiz etmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bölgesel Kalkınmayla ilgili teorik bilgilere hakim, Teorilerin güncel sorunlarla bağlantısını kurarak, öneri getirebilmek, eksikleri saptayabilmek, sorgulayabilimek. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bölgesel kalkınma politikalarıyla ilgili gelişmeleri takip etmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgesel dengesizlik sorunlarına çözüm önerisi sunmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgesel kalkınma politikalarına hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güncel değişimleri takip edebilmek, verileri analiz edebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye ve dünya ülkelerinin bölgesel dengesizlik sorunlarını analiz etmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bölgesel Kalkınmayla ilgili teorik bilgilere hakim, Teorilerin güncel sorunlarla bağlantısını kurarak, öneri getirebilmek, eksikleri saptayabilmek, sorgulayabilimek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |