Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mali Aracı Kuruluşlar ve Bankacılık | IKT353 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze ve online eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serkan VARSAK |
Amaç |
Para ve Sermaye Piyasaları Kapsamında Mali Aracı Kurumlar ve Bankaların Makro Ekonomik Sistem Üzerindeki Etkilerini Anlama ve Analiz Etme Becerisi Kazandırma |
Ders İçeriği |
Finansal Piyasalar ve Bankacılık Hakkında Bilgi Verilecek, Para Piyasaları ve Sermaye Piyasaları analiz Edilecektir |
Ders Kaynakları |
Akgüç. Öztin, (2007), Banka Yönetimi ve Performans Analizi, Arayış Basım ve Yayıncılık, İstanbul.
TCMB, Ekonomik Terimler Sözlüğü. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Makro Ekonomik Kavramların Analizi | Sözlü |
2 | Finansal Sektör Temel Kavramların Analizi | |
3 | Para Piyasaları Analizi | |
4 | Sermaye Piyasaları Analizi | |
5 | Para Politikası Amaçlar ve Araçlar | |
6 | Tarihsel Açıdan Bankacılığın Gelişimi | Sözlü |
7 | Türkiye’de ve Dünya’da Merkez Bankaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dünya’da ve Türkiye’de Borsalar | |
10 | Konvensiyonel Bankalar | Sözlü |
11 | Katılım Bankaları | |
12 | Diğer Mali Aracı Kurumlar | |
13 | Bankacılık Krizleri | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye ve Dünya’da ki bankacılık sistemleri karşılaştırmalı analiz edilebilir. | |||
Temel makro ekonomik kavramların analizi yapılabilir. | |||
Bankacılığın tarihsel süreci ve banka türleri incelenebilir. | |||
Finansal sektör temel kavramları analiz edilebilir. | |||
Sermaye piyasalarında aracı kuruluşların etkinliği tartışılabilinir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye ve Dünya’da ki bankacılık sistemleri karşılaştırmalı analiz edilebilir. | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
Temel makro ekonomik kavramların analizi yapılabilir. | 5 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 |
Bankacılığın tarihsel süreci ve banka türleri incelenebilir. | 2 | 2 | 4 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Finansal sektör temel kavramları analiz edilebilir. | 3 | 3 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Sermaye piyasalarında aracı kuruluşların etkinliği tartışılabilinir. | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 |