Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisat Sosyolojisi | IKT361 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin temel amacı öğrenciye iktisat ve sosyoloji, ekonomi ve toplum arasındaki var olan farklı bağlantıların tanıtılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Bu ders ekonomik hayatın sosyolojik açıklamalarını yapabilmek için bir giriş niteliği taşımaktadır. Ders iktisat sosyolojisinin tarihi, çağdaş teoriler ve perspektifleri kapsamaktadır. Derste iktisat sosyolojisinin gelişimini sağlayan dinamikler ile sosyolojik perspektiften kültürün, kurumların ve sosyal ağların ekonomik süreçleri ve sonuçlarını nasıl etkilediği ortaya konmaktadır. Ayrıca neo-klasik iktisat ile iktisat sosyolojisi arasındaki farklılıklara odaklanılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Smelser, N. J. & Swedberg, R. (2013). İktisat Sosyolojisi. Sentez Yayınları
Kitapçı, İ. (2019). İktisat Sosyolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. Kitapçı, İ. (2020). Türkiye'de İktisat Sosyolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. Alptekin, M. Y. (2020). İktisat Sosyolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. Swedberg, R. (2019). Max Weber ve İktisat Sosyolojisi. Dergah Yayınları. Granovetter, M. (2018). The sociology of economic life. Routledge. Smelser, N. J. (2013). The sociology of economic life. Quid Pro Books. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İktisadi Olayları Sosyolojik Düşünmek | Ders |
2 | Birey ve Toplum | Ders |
3 | Toplumlar ve İktisadi İlişkilerin Gelişimi | Ders |
4 | Toplumsal Tabakalaşma | Ders |
5 | Kapitalizmin Kurumsal Temelleri | Ders |
6 | İktisat Sosyolojisi ve Neo-Klasik İktisat | Ders |
7 | Piyasalar I: Formel Piyasalar | Ders |
8 | Piyasalar II: Enformel Piyasalar | Ders |
9 | Piyasa ve Girişimcilik | Ders |
10 | Sermaye Çeşitleri ve Sosyal Sermaye | Ders |
11 | Sosyal Sermaye Tüketim Toplumunun Doğuşu ve Tüketim Teorileri | Ders |
12 | Toplumsal Cinsiyet ve Ekonomi | Ders |
13 | Yoksulluk ve Kentsel Yoksulluk | Ders |
14 | Küreselleşme: Ekonomi ve Kültür | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İktisat Sosyolojisi ile ilgili temel kavramları tanımlama | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İktisat Sosyolojisinin farklı metodolojik yaklaşım ve analiz düzeylerini açıklayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sosyo-ekonomik davranış çeşitlerini analiz edebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ekonomik yapı ve süreçlerin toplumsal temellerini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İktisat Sosyolojisi ile ilgili temel kavramları tanımlama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İktisat Sosyolojisinin farklı metodolojik yaklaşım ve analiz düzeylerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyo-ekonomik davranış çeşitlerini analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ekonomik yapı ve süreçlerin toplumsal temellerini kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |