EN
  • Anasayfa
  • SBK372 Küreselleşme ve Siyaset (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SBK372 - Küreselleşme ve Siyaset
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Küreselleşme ve Siyaset SBK372 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS
Ders Veren
Amaç

Dersin temel amacı, günümüzde toplumsal ve akademik yaşamın ana tartışma konularından olan küreselleşme ve ulus-devlet olgularını, kuramsal olarak tartışabilmek ve Türkiye’nin bu olgular karşındaki konumunu saptayabilmek için, çeşitli bakış açıları ve yöntemleri kullanabilmeyi sağlamak ve toplumsal gerçekliğin eleştirel olarak açıklanması becerisini edindirmektir.

Ders İçeriği

Öncelikle küreselleşme ve ulus-devlet ilişkileri, ekonomi ve siyasetin etkileşimi gibi konularda ortaya atılan görüşlere değinirken, hem bu görüşlerin gerisinde yatan temel ideolojik yaklaşımları, hem de bu görüşlerin ışığında önemli tartışma noktalarını dile getirmektir. Küreselleşme olgusunun çeşitli boyutları, siyasal, sosyal ve ekonomik açıdan ortaya çıkan sonuçları, küreselleşme ile ilgili ulusal ve uluslararası politika sorunlarının analizi, Türkiye’deki etkileri ve bunlar üzerinde farklı görüş ve tartışmaları incelemektir.

Ders Kaynakları David Held ve Anthony McGrew (der.) – Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması (Phoenix)
David Held ve Anthony McGrew (der.) – Küresel Dönüşümler: Büyük Küreselleşme Tartışması (Phoenix)
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 3 15
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 2 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 1 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 122
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,78
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
7 Küreselleşme Eleştirileri
14 Küreselleşme ve Türkiye
1 Siyaset Kavramının Tanıtımı
3 Küreselleşme ve Dünya Sistemi
6 Küreselleşme ve Ekonomi
9 Küreselleşme ve Din
2 Küreselleşme Nedir? Küreselleşmenin Boyutları ve Tarihçesi
4 Küreselleşme ve Ulus-Devlet
5 Küreselleşme ve Milliyetçilik
10 Küreselleşme ve 11 Eylül Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Büyük Küreselleşme Tartışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 Küreselleşmeyi Anlamak Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 Egemenlik ve Modern Devlet Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 Küresel Yönetişim ve Uluslararası Örgütler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Uluslararası sorunları küreselleşme sürecinin karakteristik özellikleri doğrultusunda açıklar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küreselleşme sürecini, küreselleşmeyi ortaya çıkaran dinamikleri ve uluslararası ilişkilerin çeşitli alanlarına olan etkisini ve doğurduğu sonuçları kavrar. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Marksist ve realist ontolojilerin neden küreselleşmeye şüphe ile yaklaştıklarını açıklar. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Liberal teorinin neden küreselleşmeyi olumladıklarını açıklar. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. - - - - - - - - - - - - -
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. - - - - - - - - - - - - -
Uluslararası sorunları küreselleşme sürecinin karakteristik özellikleri doğrultusunda açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Küreselleşme sürecini, küreselleşmeyi ortaya çıkaran dinamikleri ve uluslararası ilişkilerin çeşitli alanlarına olan etkisini ve doğurduğu sonuçları kavrar. - - - - - - - - - - - - -
Marksist ve realist ontolojilerin neden küreselleşmeye şüphe ile yaklaştıklarını açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Liberal teorinin neden küreselleşmeyi olumladıklarını açıklar. - - - - - - - - - - - - -
Küreselleşme olgusunu çok-boyutlu bir şekilde analiz eder. - - - - - - - - - - - - -
Egemenlik tartışmalarında 1648 Westphalia ile küreselleşmeyi karşılaştırır. - - - - - - - - - - - - -
Yakın dönem uluslararası politik gelişmelerini (2008 Küresel Finans Krizi, Syriza, Brexit, Trump vb.) büyük küreselleşme tartışması bağlamında açıklar. - - - - - - - - - - - - -