Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Ekonomisi | MLİ301 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasin ACAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı piyasa başarısızlığı ve devletin başarısızlığı çerçevesinde kamu kesiminin ekonomideki işlevlerinin mikro ekonomik analiz imkanlarından faydalanılarak yapılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Kamu ekonomisinin işleyişi, kamu ekonomik faaliyetlerinin kuramsal temelleri ve kamu ekonomisine ilişkin temel ilke ve uygulamaların analizi |
Ders Kaynakları |
Kirmanoğlu, Hülya (2017), Kamu Ekonomisi Analizi, 6. Bası, İstanbul: Beta.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kamu Ekonomisine Giriş | Ders |
2 | Kamu Kesimi Disiplinine Tarihsel Bakış | Ders |
3 | Kamu Kesiminin Yapısı, Bileşimi ve Büyüklüğü | Ders |
4 | Kamu Kesiminin Yapısı, Bileşimi ve Büyüklüğü (Devam) | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Piyasa Ekonomisinin İşleyişi, Ekonomide Etkinlik ve Adalet | Ders |
6 | Sosyal Refah Fonksiyonları | Ders |
7 | Toplumsal Fayda ve Maliyetlerin Ölçülmesi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Sözlü |
9 | Piyasa Aksaklıkları ve Devletin Rolü | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Kamusal Mallar | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Kamusal Mallar (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Politik Ekonomi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Dışsallıklar | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Dışsallıklar (devam) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dışsalıklar hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
kamusal mallar hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Devletin ekonomiye müdahalesi ve kamu ekonomisinin işlevlerini kavrayabilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Devletin piyasa ekonomisine müdahale biçimlerini kuramsal olarak açıklayabilme; | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dışsalıklar hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
kamusal mallar hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Devletin ekonomiye müdahalesi ve kamu ekonomisinin işlevlerini kavrayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Devletin piyasa ekonomisine müdahale biçimlerini kuramsal olarak açıklayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |