Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İktisatta Yeni Yaklaşımlar | IKT354 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Amaç |
Bu dersin amacı anaakım neoklasik iktisadı eleştirel bir gözle incelemek, zayıf noktalarını anlamak ve neoklasik analize alternatif olabilecek yaklaşımları araştırmaktır |
Ders İçeriği |
Neoklasik teorinin temel metinleri yeniden gözden geçirilerek, sermayenin kavramsallaştırılmasının neoklasik teorinin farklı yaklaşımlarında farklı sorunlara neden olduğunu gösterilir. Neoklasik paradigmanın eleştirilmesinden sonra, klasik, kurumsalcı ve evrimci iktisat teorilerinin iktisadi olaylara yaklaşımlarının sunumuna geçilir. |
Ders Kaynakları |
Ercan Eren ve Metin Sarfati, İktisatta Yeni Yaklaşımlar, İletişim Yayınları, 2011
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
50
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,14 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Davranışsal İktisat | Ders |
1 | Yeni İktisatta Ortak Noktalar | Ders |
2 | İktisatta Yeni Yaklaşımlar, Heterodoks İktisat ve Yapıçözüm | Ders |
3 | Yerleşik İktisatta Heterodoksi: Yeni Kurumsal İktisat | Ders |
4 | Heterodoks Bir Yaklaşım Olarak Oyunlar Teorisi | Ders |
5 | Spinoza-Smith ve İktisat Teorisine Bir Eleştiri | Ders |
7 | Evrimsel İktisat: Yöntem Bilgisi İlkeleri | Ders |
8 | Sraffa'nın 'modern' Klasik Yaklaşım'ı | Ders |
9 | Klasik Yaklaşım: genel değerlendirme | Ders |
10 | Klasik Yaklaşım'ın temelleri | Ders |
11 | J.S. Mill’in İktisadi Yöntembilimi: Yeni Bir Çıkış Noktası | Ders |
12 | Liberal ve Neoliberal Yönetim Rasyonalitelerinde Ekonomi Politik | Ders |
13 | Aykırı iktisat | Ders |
14 | Deneysel iktisat | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Psikoloji ve sosyoloji ile iktisat arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Farklı teorik yaklaşımların ardındaki vizyonları anlayabilmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Anaakım iktisadi analize alternatif olabilecek farklı iktisadi yaklaşımların anlaşılması | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Anaakım neoklasik iktisadın zayıf noktalarının anlaşılması | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikoloji ve sosyoloji ile iktisat arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | ;
Farklı teorik yaklaşımların ardındaki vizyonları anlayabilmek | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | ;
Anaakım iktisadi analize alternatif olabilecek farklı iktisadi yaklaşımların anlaşılması | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | ;
Anaakım neoklasik iktisadın zayıf noktalarının anlaşılması | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ;
Ortalama Değer | 4,25 | 4,25 | 3,75 | 4,25 | 4,25 | 3,5 | 3,75 | 3,5 | 4,25 | 4,75 | 4,25 | 3,75 | 3,75 |