EN
  • Anasayfa
  • IKT354 İktisatta Yeni Yaklaşımlar (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
IKT354 - İktisatta Yeni Yaklaşımlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İktisatta Yeni Yaklaşımlar IKT354 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Sözlü anlatım
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı anaakım neoklasik iktisadı eleştirel bir gözle incelemek, zayıf noktalarını anlamak ve neoklasik analize alternatif olabilecek yaklaşımları araştırmaktır

Ders İçeriği

Neoklasik teorinin temel metinleri yeniden gözden geçirilerek, sermayenin kavramsallaştırılmasının neoklasik teorinin farklı yaklaşımlarında farklı sorunlara neden olduğunu gösterilir. Neoklasik paradigmanın eleştirilmesinden sonra, klasik, kurumsalcı ve evrimci iktisat teorilerinin iktisadi olaylara yaklaşımlarının sunumuna geçilir.

Ders Kaynakları Ercan Eren ve Metin Sarfati, İktisatta Yeni Yaklaşımlar, İletişim Yayınları, 2011
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 20 1 20
Final Final 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Davranışsal İktisat Ders
1 Yeni İktisatta Ortak Noktalar Ders
2 İktisatta Yeni Yaklaşımlar, Heterodoks İktisat ve Yapıçözüm Ders
3 Yerleşik İktisatta Heterodoksi: Yeni Kurumsal İktisat Ders
4 Heterodoks Bir Yaklaşım Olarak Oyunlar Teorisi Ders
5 Spinoza-Smith ve İktisat Teorisine Bir Eleştiri Ders
7 Evrimsel İktisat: Yöntem Bilgisi İlkeleri Ders
8 Sraffa'nın 'modern' Klasik Yaklaşım'ı Ders
9 Klasik Yaklaşım: genel değerlendirme Ders
10 Klasik Yaklaşım'ın temelleri Ders
11 J.S. Mill’in İktisadi Yöntembilimi: Yeni Bir Çıkış Noktası Ders
12 Liberal ve Neoliberal Yönetim Rasyonalitelerinde Ekonomi Politik Ders
13 Aykırı iktisat Ders
14 Deneysel iktisat Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İktisadi teorilerin içsel tutarlılıklarının ve nasıl eleştirilebileceklerinin anlaşılması Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Farklı teorik yaklaşımların ardındaki vizyonları anlayabilmek ve bu vizyonların soyut iktisadi analizde nasıl ortaya çıktığını görebilmek. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Anaakım iktisadi analize alternatif olabilecek farklı iktisadi yaklaşımların anlaşılması Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Anaakım neoklasik iktisadın zayıf noktalarının anlaşılması Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İktisadi teorilerin içsel tutarlılıklarının ve nasıl eleştirilebileceklerinin anlaşılması 4 5 5 5 4 4 5 5 5 4 4 5 5
Farklı teorik yaklaşımların ardındaki vizyonları anlayabilmek ve bu vizyonların soyut iktisadi analizde nasıl ortaya çıktığını görebilmek. 5 5 4 4 5 5 5 4 4 4 4 5 5
Anaakım iktisadi analize alternatif olabilecek farklı iktisadi yaklaşımların anlaşılması 4 4 5 5 4 5 5 4 4 5 5 4 4
Anaakım neoklasik iktisadın zayıf noktalarının anlaşılması 5 5 5 5 4 4 4 5 5 5 5 4 5