Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Osmanlı İktisat Tarihi | IKT356 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ertuğrul ÇAM |
Ders Veren | |
Amaç |
Osmanlı İmparatorluğu’nun kuruluşundan itibaren dünya ekonomisindeki yerini, iktisadi ve sosyal yapısını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Osmanlı İmparatorluğu’nda timar sistemi ile birlikte vergi düzeni, gümrük rejimi, malikane ve iltizam uygulaması, para sistemi ile tanzimat sonrası kurumsal ve iktisadi dönüşüm ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
GENÇ, Mehmet (2021) Osmanlı İmparatorluğu’nda Devlet ve Ekonomi, Ötüken Neşriyat
PAMUK, Şevket (2019) Osmanlı-Türkiye İktisadi Tarihi 1500-1914, Türkiye İş Bankası Yayınları PAMUK, Şevket (2018) Osmanlı Ekonomisi ve Kurumları, Türkiye İş Bankası Yayınları PAMUK, Şevket (2018) Osmanlı İmparatorluğu’nda Paranın Tarihi, Türkiye İş Bankası Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Osmanlı İmparatorluğu’nun genel ekonomik yapısı ve dünya ekonomisindeki yeri | Ders |
2 | 16.-19.yüzyıllar arasında Osmanlı İmparatorluğu’nda ekonomik düşünce sistemi | Ders |
3 | Üretim ve ekonomik organizasyonlar ve temel kavramlar: İltizam, mukataa, esnaf kavramları | Ders |
4 | Tımar sistemi | Ders |
5 | Sermaye ve servet birikimi | Ders |
6 | Osmanlı para düzeni ve tağşiş politikası | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | 19.yüzyılda yaşanan ekonomik ve sosyal değişimler | Ders |
9 | Batı Avrupa merkantilist politikalarıyla, Osmanlı İmparatorluğu’nun dış ticaret politikalarının karşılaştırılması | Ders |
10 | 19. dünya kapitalizmine açılış | Ders |
11 | Modernleşme ve kurumsal değişmeler | Ders |
12 | 19. yüzyıldaki gelişmelerin ortaya çıkardığı politik, sosyal ve ekonomik yapı | Ders |
13 | Dış borçlanma süreci ve Düyun-u Umumiye İdaresi | Ders |
14 | I. Dünya Savaşı, Osmanlı döneminden Türkiye’ye devredilen iktisadi ve toplumsal mirasın özgül boyutları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Osmanlı İmparatorluğu'nun dünya çapındaki yeri öğrenilebilmesinin; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
16.-19. Öğrencileri arasında Osmanlı’nda ekonomik yönetim sistemi öğrenebilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İltizam, mukataa ve esnaf gibi Osmanlı ekonomik modelinde olan kavramları öğrenebilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Askeri gücün finansmanı olarak tımar sistemi uygulayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Osmanlı’da sermaye birikiminden anlayabilecek; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Para düzenini kavrayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
19.yüzyılda meydana gelen ekonomik ve sosyal seçimleri anlayabilir; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Batı Avrupa'nın merkantilist politikaları ile Osmanlı'nın dış ticaret politikalarını üstün edebilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Osmanlı İmparatorluğu'nun politik, sosyal ve ekonomik kavrayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Osmanlı İmparatorluğu'nun dünya çapındaki yeri öğrenilebilmesinin; | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
16.-19. Öğrencileri arasında Osmanlı’nda ekonomik yönetim sistemi öğrenebilme; | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
İltizam, mukataa ve esnaf gibi Osmanlı ekonomik modelinde olan kavramları öğrenebilme; | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Askeri gücün finansmanı olarak tımar sistemi uygulayabilme; | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Osmanlı’da sermaye birikiminden anlayabilecek; | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Para düzenini kavrayabilme; | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
19.yüzyılda meydana gelen ekonomik ve sosyal seçimleri anlayabilir; | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Batı Avrupa'nın merkantilist politikaları ile Osmanlı'nın dış ticaret politikalarını üstün edebilme; | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Osmanlı İmparatorluğu'nun politik, sosyal ve ekonomik kavrayabilme; | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |