Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küreselleşmenin Ekonomik Boyutları | IKT453 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu dersten en iyi şekilde faydalanmak ve başarılı olmak için; ders biriktirilmeden çalışılmalıdır. Öğrencinin derse gelmeden önce ve her dersin sonunda haber vermeden Kısa Sınav uygulaması yapılabilecektir. Dersin pekiştirilmesi için, ders sonrasında tekrarlar yapılarak, çözümlü uygulamalar kitapçığından alıştırmalar yapılmalıdır. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Amaç |
Küreselleşme, günümüzde şekillenen ve geleceğin dünyasını oluşturan fiili bir durumdur. Ders bu olguyu tarihsel boyutuyla ve çok yönlü yapılanmasıyla incelemeyi amaçlamaktadır. Küreselleşmenin ülkeler ve bireyler yönünden olumlu ve olumsuz yönleriyle işlenmesiyle öğrencilerin geleceğe daha bilinçli olarak bakmaları sağlanmaya çalışılacaktır. |
Ders İçeriği |
Küreselleşme tanımları, küreselleşme kuramları, tarihteki küreselleşme dalgaları, küreselleşmenin yakın dönem tarihi, küreselleşmeyi doğuran nedenler, küreselleşmenin ekonomik, siyasi, kültürel, iletişim, teknolojik boyutları, küreselleşmenin sonuçları ve küreselleşmeye yöneltilen tepkiler. |
Ders Kaynakları |
Akıllı Küreselleşme- Dani RODRİK (KİTAP)
Küresel Dönüşümler- David HELD- Anthony MCGREW (Kitap) George Ritzer - Küresel Dünya (Ayrıntı Yayınları) George Ritzer - Küresel Dünya (Ayrıntı Yayınları) Akıllı Küreselleşme- Dani RODRİK (KİTAP) Küresel Dönüşümler- David HELD- Anthony MCGREW (Kitap) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
70
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 6 | 14 | 84 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarihin Aynasından Küreselleşmenin Gelişimi | |
2 | İlk Büyük Küreselleşmenin Yükselişi ve Düşüşü | |
3 | Altın Standardı ve Finansal Küreselleşme | |
4 | Savaş Sonrası Dönemde Küresel Korumacılık Politikaları | Tartışmalı Ders |
5 | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Küreselleşen Dünyada Yeni Ekonomik Düzen | |
6 | Bretton- Woods Sisteminde Dünya Ekonomisi | Tartışmalı Ders |
7 | Finansal Küreselleşme | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Küreselleşme Sürecinde Senginleşen ve Fakirleşen Dünya Ekonomisi | Tartışmalı Ders |
10 | Dünya Ekonomisinin Siyasi Üçlemi | |
11 | Küresel Yönetim Gerçekleşebilir mi? | |
12 | Küreselleşme Olgusu İçinde Kapitalizm |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
KÜRESELLEŞME NE DİR? KÜRESELLEŞMENİN TANIMI VE TARİHSEL SÜRECİ | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Küreselleşme Sürecinde Sosyal Değişimi ve Gelişmeyi Kavramak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Küresel Politikaların Etkisini Anlamak | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yenileşme politikalarının eğitime etkisini kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Eğitim Ekonomi ve Küreselleşme Kavramı | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
KÜRESELLEŞME NE DİR? KÜRESELLEŞMENİN TANIMI VE TARİHSEL SÜRECİ | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küreselleşme Sürecinde Sosyal Değişimi ve Gelişmeyi Kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Küresel Politikaların Etkisini Anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenileşme politikalarının eğitime etkisini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitim Ekonomi ve Küreselleşme Kavramı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |