Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Endüstriyel Ekonomi | IKT459 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Havva Nesrin TİRYAKİ |
Amaç |
Bu dersin amacı, Mikro iktisat teorisinin bir alt dalı olan endüstriyel ekonominin çalışma alanlarından firma davranışları, piyasa yapıları ve piyasa düzenlemeleri mikroekonomik araçlarla incelemektir. |
Ders İçeriği |
Ekonomik organizasyonlar, farklı endüstri yapılarında firmalar, firmalar arası anlaşmalar, endüstriye giriş-çıkışlar, firmalarda fiyatlama, asimetrik bilgi, oyun teorisi |
Ders Kaynakları |
A. Hakan Çermikli, Endüstriyel İktisat, Gazi, 2013
Kemal Yıldırım, Endüstriyel Ekonomi, Pelikan, 2013 Serkan Dilek, Sanayi Ekonomisi, Seçkin, 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,55 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel giriş; Endüstriyel ekonominin gelişimi, piyasa ve endüstri hakkında genel bilgi Asimetrik bilgi ve sonuçları | Ders |
2 | Endüstri yapısını belirlemek için kullanılan yöntemler | |
3 | Rekabet modeli | |
4 | Tekel Modeli | Ders |
5 | Monopson ve Monopolcü Rekabet Modelleri | Ders |
6 | Klasik Oligopol Modelleri | Ders |
7 | Modern Oligopol Modelleri | Ders |
8 | Firmalararası Rekabet İlişkisi ve Karteller | |
9 | Firmalarda fiyatlama stratejileri | |
10 | Asimetrik bilgi ve sonuçları | Ders |
11 | Bilgi ve yer seçim modelleri | |
12 | Oyun teorisi | Ders |
12 | Oyun teorisi | Ders |
14 | Regülasyon Ekonomisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Endüstriyel ekonomiye ait kavramlara hakim olur | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Temel düzeyde oyun teorisi bilgisine sahip olur | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Firmaların fiyatlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olma | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Farklı piyasa türlerinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel ekonomiye ait kavramlara hakim olur | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - | - | - |
Temel düzeyde oyun teorisi bilgisine sahip olur | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Firmaların fiyatlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olma | 4 | 3 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı piyasa türlerinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |