Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Göç Hareketleri | IKT471 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Amaç |
Bu derste öğrencilerinin, uluslararası göç ve nüfus hareketlerinin Devletlerin dış politikalarına etkileri ve uluslararası örgütlerin bu konularda ki politikaları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Uluslar arası politikanın temel aktörleri arasında olan mülteciler, sığınmacılar, göçmenler ve ülke içinde yerinden edilmiş insanlar gibi yoksulluk, savaş ve çevre sorunlarındaki artış sonucunda dünyada sayıları sürekli artan guruplarla ilgili temel sorun ve politikaları ele alınmaktadır |
Ders Kaynakları |
de Hass, H., Castles, S., & Miller, M. J. (2020). The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World. Red Globe Press. ISBN 978–1–352–00712–1.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramların Açıklanması: Göç, Orijin Ülke, Hedef Ülke, Transit Ülke, vb. | Ders |
2 | Uluslararası Göçün Sebepleri | Ders |
3 | Uluslararası Göç Türleri | Ders |
4 | Uluslararası Göç Teorileri | Ders |
5 | Osmanlı İmparatorluğu’ndan Yapılan Göç ve Nüfus Hareketleri | Ders |
6 | Türkiye Cumhuriyeti’nin Göç Politikası: Siyasi ve Politik Göçler ve Etkileri (Ara Sınav) | Ders |
7 | Soğuk Savaş Öncesi Dönemde Göç ve Ulusal / Uluslararası Güvenlik Politikaları | Ders |
8 | ABD’nin Göç Politikası ve Güvenlik Politikaları | Ders |
9 | Uluslararası Sistemdeki Diğer Aktörlerin (Rusya, Çin, Japonya, vb) Göç Politikaları ve Güvenlik Politikaları | Ders |
10 | Afrika ve Orta Doğu'da Göç | Ders |
11 | Devlet, Siyaset ve Göç | Ders |
12 | İşgücünde Göçmenler ve Azınlıklar | Ders |
13 | Göç ve Entegrasyon Tartışması | Ders |
14 | Türkiye Cumhuriyeti’nin Göç Politikası ve Güvenlik Politikaları nasıl olmalıdır? Sorunlar ve çözüm önerileri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrencilerin uluslararası göç ve nüfus hareketlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanabilmeleri; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
göç hareketlerinin göç alan ve göç veren ülkeler üzerindeki, sosyal, ekonomik ve kültürel etkileri üzerine analiz yapabileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrencilerin Uluslararası göç ve nüfus hareketlerinin Devletlerin dış politikalarına etkileri ve uluslararası örgütlerin bu konularda ki politikaları hakkında bilgi sahibi olmaları; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Avrupa Birliği’nin göç konusundaki rolünü açıklayabileceklerdir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrencilerin uluslararası göç ve nüfus hareketlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanabilmeleri; | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
göç hareketlerinin göç alan ve göç veren ülkeler üzerindeki, sosyal, ekonomik ve kültürel etkileri üzerine analiz yapabileceklerdir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Öğrencilerin Uluslararası göç ve nüfus hareketlerinin Devletlerin dış politikalarına etkileri ve uluslararası örgütlerin bu konularda ki politikaları hakkında bilgi sahibi olmaları; | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Avrupa Birliği’nin göç konusundaki rolünü açıklayabileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |