Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sosyal Düşünceler Tarihi | IKT473 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, sunum |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Düşünce tarihiyle ilgili bilgi edinmek ve felsefe ile dünyaya bakabilmek |
Ders İçeriği |
Felsefenin genel tarihi, Düşünürlerin yaşamları, Felsefi akımlar ve etkileri |
Ders Kaynakları |
Felsefenin Kısa Tarihi R.C. Solomon
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı, haftalık plan hakkında genel bilgilendirme | Ders |
2 | Dünya Düzeninin Araştırılması: Antik Felsefe | Ders |
3 | Tanrı ve Filozoflar: Din ve Ortaçağ Felsefesi | Ders |
4 | Tanrı ve Filozoflar (2) | Ders |
5 | Tanrı ve Filozoflar (3) | Ders |
6 | Martin Luther, Hobbes, Machiavelli | Ders |
7 | Ara sınav | Ders |
8 | Rönesans ve Reform | Ders |
9 | Aydınlanma Felsefesi | Ders |
10 | Modern Sosyal Düşüncenin Doğuşu | Ders |
11 | Modern Sosyal Bilimin Kurucu İsimleri | Ders |
12 | Savaş sonrası dönemde sosyal bilimler | Ders |
13 | Modernizmden Postmodernizme | Ders |
14 | Post modernizm | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İktisadi, sosyal ve siyasal hayat hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çağdaş sosyal bilim düşüncesinin, tarihsel kökenlerini idrak edebilmek; | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Temel sosyal bilimler teorilerini anlayabilmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çağdaş dünyanın sorunlarına kaynaklık eden, köklü tarihsel tartışmaları kavrayabilmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İktisadi, sosyal ve siyasal hayat hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çağdaş sosyal bilim düşüncesinin, tarihsel kökenlerini idrak edebilmek; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel sosyal bilimler teorilerini anlayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çağdaş dünyanın sorunlarına kaynaklık eden, köklü tarihsel tartışmaları kavrayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |