Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Politik İktisat | IKT452 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Geniş literatür yardımıyla politik ve iktisadi olaylar arasındaki ilişkinin analizi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Politik İktisadın Araçları, Yeniden Dağıtım Politikaları, Karşılaştırmalı Politikalar, Dinamik Politikalar, Para Politikaları |
Ders Kaynakları |
Politik İktisat Politikası
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 35 | 1 | 35 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
14 | Bilim ve Politik İktisat | |
10 | Cinsiyetin Politik İktisatı | |
1 | İktisat ve Politik İktisat | |
5 | Devlet ve Piyasa | |
12 | Çevre ve Çevre Kirliliği | |
4 | Politik İktisatta Perspektifler: Modern Liberal ve Muhafazakar Perspektifler | |
13 | Internaitonal trade and economic development | |
8 | Sanayi ve Emek | |
11 | Eğitim ve Kültür | |
3 | Politik İktisatta Perspektifler: Klasik Liberal ve Radikal Perspektifler | |
6 | Enflasyon ve İşsizlik | |
9 | Toplum ve Politik İktisat | |
7 | Yoksulluk ve Eşitsizlik | |
2 | Politik İktisatın Tarihi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kapitalist ekonominin temel yapısal dinamiklerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler iktisat politikaları oluşturabilecektir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Temel iktisat politikalarını karşılaştırabilecektir, | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İktisadi sorunlar ve çözüm stratejileri üzerine analizler yürütebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kapitalist ekonominin temel yapısal dinamiklerini açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Öğrenciler iktisat politikaları oluşturabilecektir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Temel iktisat politikalarını karşılaştırabilecektir, | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
İktisadi sorunlar ve çözüm stratejileri üzerine analizler yürütebilecektir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |