Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Politik İktisat | IKT452 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Ders Veren | Prof. Dr. Ceyhun HAYDAROĞLU |
Amaç |
Geniş literatür yardımıyla politik ve iktisadi olaylar arasındaki ilişkinin analizi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Politik İktisadın Araçları, Yeniden Dağıtım Politikaları, Karşılaştırmalı Politikalar, Dinamik Politikalar, Para Politikaları |
Ders Kaynakları |
Politik İktisat Politikası
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
50
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 25 | 1 | 25 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,14 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
14 | Bilim ve Politik İktisat | |
10 | Cinsiyetin Politik İktisatı | |
1 | İktisat ve Politik İktisat | |
5 | Devlet ve Piyasa | |
12 | Çevre ve Çevre Kirliliği | |
4 | Politik İktisatta Perspektifler: Modern Liberal ve Muhafazakar Perspektifler | |
13 | Internaitonal trade and economic development | |
8 | Sanayi ve Emek | |
11 | Eğitim ve Kültür | |
3 | Politik İktisatta Perspektifler: Klasik Liberal ve Radikal Perspektifler | |
6 | Enflasyon ve İşsizlik | |
9 | Toplum ve Politik İktisat | |
7 | Yoksulluk ve Eşitsizlik | |
2 | Politik İktisatın Tarihi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Politik istikrarsızlık ile ekonomik değişkenler arasındaki bağlantıyı kurabilmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Siyasi karar alma mekanizmasında yer alan baskı ve çıkar grupları ile bürokrasinin rollerini belirleyebilmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Demokrasi ile ekonomik gelişme arasındaki bağlantıyı kurabilmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Seçmen ve siyasi partilerin davranışlarının ekonomik analizini yapabilmek | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Politik istikrarsızlık ile ekonomik değişkenler arasındaki bağlantıyı kurabilmek | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | ;
Siyasi karar alma mekanizmasında yer alan baskı ve çıkar grupları ile bürokrasinin rollerini belirleyebilmek | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | ;
Demokrasi ile ekonomik gelişme arasındaki bağlantıyı kurabilmek | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ;
Seçmen ve siyasi partilerin davranışlarının ekonomik analizini yapabilmek | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | ;
Ortalama Değer | 4 | 3,75 | 3,5 | 3,75 | 4 | 3,75 | 3,75 | 4 | 4,75 | 3,5 | 3,75 | 4 | 3,75 |