Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Güncel Mali Sorunlar | MLİ482 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adil AKINCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin genel amacı; Türkiye ve Dünya'da yaşanan ekonomik gelişmelerin mali etkilerini analiz edebilmektir. |
Ders İçeriği |
Günümüz ekonomilerinde ortaya çıkan, bugünü ve geleceği etkileyen mali sorunların hepsi bu dersin içeriğine dahildir. |
Ders Kaynakları |
-Ufuk Ünlü, (2019), “Kara Para Aklamada Yeni Yöntemler ve Kara Paranın Ekonomi Üzerindeki Etkileri”, Sayıştay Dergisi, Sayı:113, ss.155-179
-İrfan Kalaycı, (2019), “Küresel Terör/izm: Ekonomi Politiğinden Finans Politiğine”, Maliye Dergisi, Sayı:176, ss.225-254 -İsa Sağbaş ve Erhan Çelik, (2019), “Türk Sivil Havayolu Taşımacılığında Regülasyonların Sektöre Etkisi (2003-2017)”, Maliye Dergisi, Sayı:176, 152-171 -Coşkun Karaca ve Yeşim Çam, (2019), “Türkiye’de Sosyal Devlet Anlayışının Değerlendirilmesi”, Maliye Dergisi, Sayı:176, 72-97 -Muhammet Şahin, (2019). "Kripto Para Yeni Bir Vergi Sığınağı Mı? Bilişim Teknolojilerindeki Gelişmeler Temelinde Bir Değerlendirme" Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı 34, Denizli, s.169-181. -Meltem İrteş Gülşen, (2019),"Türkiye'de Yaşayan Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin Vergi Adaleti Üzerindeki Etkileri", Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi, Cilt:4, Sayı:7, ss.185-195 -Mehmet Ela, (2019),“Teknolojik İşsizlik Problemine Mali Çözüm: Robot Vergisi Ve Türkiye’deki Potansiyeli”, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, Cilt:12, Sayı:3, ss. 885-906v -Tülin Altun, (2019), “Doğal Afet Önlemlerinin Politik Ekonomisi”, International Journal of Public Finance, Vol.4, No.1, pp. 75-98. -Fatma Tektüfekçi,(2019),“Endüstri 4.0 Kapsamında Dijital Dönüşümün Güncel Elektronik Muhasebe Uygulamalarına Yansıması Ve Pragmatik Yaklaşım Olarak Mali Mühendislik”, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, Cilt:14, Sayı:1, ss.43-56 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | KARA PARA AKLAMADA YENİ YÖNTEMLER VE KARA PARANIN EKONOMİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ | Ders |
2 | Küresel Terör/izm: Ekonomi Politiğinden Finans Politiğine | Ders |
3 | Türk Sivil Havayolu Taşımacılığında Regülasyonların Sektöre Etkisi (2003-2017) | Ders |
4 | Türkiye’de Sosyal Devlet Anlayışının Değerlendirilmesi | Ders |
4 | Türkiye’de Sosyal Devlet Anlayışının Değerlendirilmesi | Ders |
6 | Kripto Para Yeni Bir Vergi Sığınağı Mı? Bilişim Teknolojilerindeki Gelişmeler Temelinde Bir Değerlendirme | Ders |
6 | Kripto Para Yeni Bir Vergi Sığınağı Mı? Bilişim Teknolojilerindeki Gelişmeler Temelinde Bir Değerlendirme | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Türkiye'de Yaşayan Geçici Koruma Altındaki Suriyelilerin Vergi Adaleti Üzerindeki | Ders |
10 | Teknolojik İşsizlik Problemine Mali Çözüm: Robot Vergisi Ve Türkiye’deki Potansiyeli | Ders |
10 | Teknolojik İşsizlik Problemine Mali Çözüm: Robot Vergisi Ve Türkiye’deki Potansiyeli | Ders |
12 | Doğal Afet Önlemlerinin Politik Ekonomisi | Ders |
12 | Doğal Afet Önlemlerinin Politik Ekonomisi | Ders |
14 | Endüstri 4.0 Kapsamında Dijital Dönüşümün Güncel Elektronik Muhasebe Uygulamalarına Yansıması Ve Pragmatik Yaklaşım Olarak Mali Mühendislik | Ders |
15 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dünya'daki mali gelişmeleri kavrayacaktır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mali gelişmelerin gelecekteki etkisini tahmin edebilecektir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünya'daki mali gelişmeleri kavrayacaktır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mali gelişmelerin gelecekteki etkisini tahmin edebilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |