Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Maliyesi | MLİ210 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasin ACAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel düzeyde mali kavramları öğretme özelliğinin yanı sıra, mali olay ve kurumların ne olduğunu ve maliye ilminin temel konularından olan kamu harcamaları teorisini ayrıntılı bir şekilde ele alıp maliye nosyonunu öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Kamu Maliyesi ile ilgili temel bilgiler |
Ders Kaynakları |
Kamu Maliyesi, Teorisi, Gelişimi, Kapsamı, Prof. Dr. Asuman Altay, Seçkin Yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak devlet kavramı, klasik ve modern devletin görevleri | |
2 | Maliye ve finans kelimeleri ve bunları öğrenmenin önemi; maliye ilminin konusu ve tarihçesi; maliye ilminin tanımı ve diğer ilim dallarıyla ilişkisi | |
3 | Milli ekonomi içerisinde kamu kesiminin yeri | |
4 | Ekonomik süreç içerisinde devletin rolü: Dağıtım fonksiyonu | |
5 | Ekonomik süreç içerisinde devletin rolü: İstikrar fonksiyonu | |
6 | Kamu kesimi tarafından üretilen mal ve hizmetler: Tam kamusal mal ve hizmetler, özel mal ve hizmetler | |
7 | Yarı kamusal mal ve hizmetler, doğal tekel malları, erdemli mallar | |
8 | Kamu Harcamaları: Tanımı,özellikleri, özel harcamalardan farkları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Kamu harcamalarının artışı, Wagner Kanunu, Wagner Kanunu'nu destekleyen ve eleştiren görüşler | |
11 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması Organik Sınıflandırma | |
12 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması-II: Bilimsel-ekonomik sınıflandırma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Maliye ilminin diğer ilimlerle ilişkisini açıklayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Devletin temel fonksiyonları çerçevesinde mali araçları tanımlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kamu harcamalarının gerçek ve görünüşteki artış nedenlerini birbirinden ayırt edebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kamu maliyesinin temel konularını tespit edebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Maliye ilminin diğer ilimlerle ilişkisini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Devletin temel fonksiyonları çerçevesinde mali araçları tanımlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu harcamalarının gerçek ve görünüşteki artış nedenlerini birbirinden ayırt edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu maliyesinin temel konularını tespit edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |