Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Girişimcilik | İŞL475 | 7 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin yenilikçi ve yaratıcı yeteneklerini geliştirerek, risk almalarını cesaretlendirerek, girişimcilik becerilerini güçlendirmek ve açığa çıkarmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında girişimciliğin kavramsal çerçevesine, girişimci bir bireyin sahip olması gerek özelliklere ve yeni bir işletmenin nasıl kurulacağı konularına değinilecektir. |
Ders Kaynakları |
Girişimcilik ve Kobiler; Kavramsal Sorunlar ve Çözüm Önerileri; B.Zafer Erdoğan, Ekin Yayınevi, 2012
Girişimcilik ve Kobiler, M. Tamer Müftüoğlu ve Tülin Durukan, Gazi Kitabevi, 2004 Yenilik ve Girişimcilik, P. F. Drucker, New York, 1985 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 5 | 5 | 25 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Girişimciliğin tanımı ve tarihsel gelişimi | |
2 | Girişimci bir bireyin özellikleri | |
3 | Girişimci bir bireyin özellikleri | |
4 | İşletmenin tanımı ve türleri | |
5 | İşletmenin iç çevresi | Ders |
6 | İşletmenin dış çevresi | |
7 | Bir proje nasıl hazırlanır? | |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Proje sunumları | |
9 | Proje sunumları | |
9 | Proje sunumları | |
9 | Proje sunumları | |
9 | Proje sunumları | |
14 | Genel değerlendirme | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir işletmenin nasıl açılacağını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Girişimci bir bireyin hangi özelliklere sahip olması gerektiğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Girişimci ve girişimcilik konularını tanır. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir projenin nasıl yazılacağını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Bir işletmenin nasıl başarılı bir şekilde yönetileceğini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir işletmenin nasıl açılacağını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimci bir bireyin hangi özelliklere sahip olması gerektiğini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimci ve girişimcilik konularını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir projenin nasıl yazılacağını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir işletmenin nasıl başarılı bir şekilde yönetileceğini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |