Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İngilizce III | ENG301 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, ödev, sınıf içi çalışma, tartışma, sözel, görsel ve işitsel iletişim. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Kadir BERK |
Ders Veren | |
Amaç |
İş İngilizcesine temel oluşturmak. İş yaşamında konuşma, dinleme, yazma ve okuma becerilerine sahip olmak. |
Ders İçeriği |
Ekonomi ve para hakkında temel düzeyde İngilizce bilgi, Sosyal Bilimler’de çeşitli kısaltmalar, pazarlama ve reklam, asal ve sıra sayıları, meslekler ve departmanlar, döviz piyasaları, uluslararası ticaret terimleri (incoterms) ve ödeme şekilleri, bilgi teknolojilerini içeren mesleki konular, mesleki kelime, terim, dil bilgisi ve kısaltmalar. |
Ders Kaynakları |
Marks, J. Banking and Finance, A & C Black, London, 2007
Flinders, S. Professional English, Business: General, Penguin, Edinburgh, 2003 Mascull, B., Business Vocabulary in Use, Cambridge University Press, Cambridge, 2006 Wyatt, R., Business and Administration, A & C Black, London, 2003 Marks, J., Computers and Information Technology, A & C Black, London, 2007 Redman, S., English Vocabulary in Use, Cambridge University Press, Cambridge, 2004 Williams, D., H., Herd, C., Essential Business English Vocabulary: Business Words, Heinemann, Glasgow, 1992 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Introduction, getting to know each other, revision of the syllabus | Tartışmalı Ders |
2 | Money. Make, do and take. Get: uses and expressions | Tartışmalı Ders |
3 | Abbreviations in Social Sciences. Prefixes. Noun suffixes | Tartışmalı Ders |
4 | Marketing | Tartışmalı Ders |
5 | Numbers and years. Ordering numbers. Part of numbers | Tartışmalı Ders |
6 | Jobs, places, departments and industries | Tartışmalı Ders |
7 | Currency markets | Tartışmalı Ders |
8 | Numbers and time. Days and dates | Tartışmalı Ders |
9 | Numbers and Money | Tartışmalı Ders |
10 | Where is it made? Product instructions | Tartışmalı Ders |
11 | International payments. Uncountable nouns and plural nouns. Verbs + ing form or infinitive | Tartışmalı Ders |
12 | Telephoning (1) starting and ending. Email, faxes and letters (1) business writing | Tartışmalı Ders |
13 | Presentations (1) getting started. Meetings (1) organizing a meeting | Tartışmalı Ders |
14 | IT and e-commerce. Jobs and Positions | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mesleği ile ilgili yabancı dilde düşünüp, konuşabilme yetisine sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mesleğini İngilizce olarak tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Alanında kısaltma, kelime ve terim bilgisine sahip olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Edindiği İngilizce bilgisi ile iletişim araçlarını temel düzeyde kullanabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Reklamcılık ve pazarlama hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mesleği ile ilgili yabancı dilde düşünüp, konuşabilme yetisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleğini İngilizce olarak tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Alanında kısaltma, kelime ve terim bilgisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Edindiği İngilizce bilgisi ile iletişim araçlarını temel düzeyde kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Reklamcılık ve pazarlama hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |