Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgi Ekonomisi | IKT262 | 4 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Dersin veriliş şekli; sınıf ortamında yüz yüze eğitim metoduyla ve haftalık olarak verilen araştırma ödevlerinin sınıfta paylaşılmasıyla eş zamanlı olarak işlencektir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin TEZER |
Amaç |
Ders öğrencilerin bilgi ve bilginin gücünün anlaşılması ve yaşanan gelişmelerin toplumların sosyo ekonomik yapıları üzerindeki etkilerinin irdelenmesi amacıyla işlenmektedir. |
Ders İçeriği |
Bilgi-Bilgiye erişim ve kullanımı / bilginin küreselleşmesi /sosyo-ekonomik etkileşim / bilgi toplumu ve bilgi ekonomisi gibi başlıklar altında dünya ekonomisinin değişim süreci üzerinde tartışılan bir eğitim süreci uygulanacaktır. |
Ders Kaynakları |
Bilgi Ekonomisi Anadolu Üniversitesi AÖF yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
20
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
10
|
Destek Dersleri
|
10
|
Ek Dersler
|
10
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
10
|
Temel Meslek Dersleri
|
10
|
Uygulama Dersleri
|
20
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,76 | |||
AKTS | 6,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilgi Ekonomisinin Üzerinde Tartışmalar | Tartışmalı Ders |
2 | Bilgi Ekonomisi ve Kamusal Yansımaları | Tartışmalı Ders |
3 | Bilgi Ekonomisi ve Türkiye Ekonomisi | Tartışmalı Ders |
4 | Bilgi Ekonomisi ve Küreselleşme | Tartışmalı Ders |
5 | Bilgi Ekonomisi ve Eğitim | Tartışmalı Ders |
6 | Bilgi Ekonomisinde Rekabet Piyasası ve AR-GE | Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
8 | Bilgi Ekonomisinin İktisadi Etkileri | Tartışmalı Ders |
9 | Bilgi Üretimi ve Ulusal Gelir | Tartışmalı Ders |
10 | Bilgi Ekonomisinin Temel Özellikleri | Tartışmalı Ders |
11 | Temel Üretim Faktörü Olarak Bilgi | Tartışmalı Ders |
12 | Bilgi Toplumu ve Bilgi Toplumunun Tanımı | Tartışmalı Ders |
13 | Logos'un Evriminden Bilimsel Paradigmaya | Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilgi Toplumu ve Özellikleri | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilgi Toplumu ve Bilgi Toplumunun Tanımı | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilgi Ekonomisinin Temel Özellikleri | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilgi Ekonomisi ve Küreselleşme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bilgi Ekonomisinin Üzerinde Tartışmalar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi Toplumu ve Özellikleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilgi Toplumu ve Bilgi Toplumunun Tanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilgi Ekonomisinin Temel Özellikleri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilgi Ekonomisi ve Küreselleşme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Bilgi Ekonomisinin Üzerinde Tartışmalar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |