Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uygulamalı İstatistik | IKT364 | 6 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik ve Uygulamalı Sözlü Anlatım |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Eda ÖZEN |
Ders Veren | |
Amaç |
İstatistik analizleri bilgisayar destekli olarak SPSS paket programlar ile uygulamak. İstatistik analiz tekniklerini öğretmek ve çözümlerin yorumlanmasını doğru olarak yapmalarını sağlamak. Araştırma sorularına uygun istatistiksel analizleri gerçekleştirebilecek kazanımlar sağlamak. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında SPSS programı kullanılarak veri girişi, veri düzenlemesi, betimleyici istatistikler, korelasyon, regresyon ve fark testleri konularına yer verilecektir. |
Ders Kaynakları |
Özdamar, Kazım, (1999), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -1, Kaan Kitabevi, Eskişehir
Özdamar, Kazım, (2002), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -2 (Çok Değişkenli Analizler) , Kaan Kitabevi, Eskişehir Johnson, Richard A., -Wichern, Dean W., (2002), Applied Multivariate Statistical Analysis, Prentice-Hall, Inc., U.S.A. Özdamar, Kazım, (1999), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -1, Kaan Kitabevi, Eskişehir Özdamar, Kazım, (2002), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -2 (Çok Değişkenli Analizler) , Kaan Kitabevi, Eskişehir Johnson, Richard A., -Wichern, Dean W., (2002), Applied Multivariate Statistical Analysis, Prentice-Hall, Inc., U.S.A. Özdamar, Kazım, (1999), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -1, Kaan Kitabevi, Eskişehir Özdamar, Kazım, (2002), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -2 (Çok Değişkenli Analizler) , Kaan Kitabevi, Eskişehir Johnson, Richard A., -Wichern, Dean W., (2002), Applied Multivariate Statistical Analysis, Prentice-Hall, Inc., U.S.A. Özdamar, Kazım, (1999), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -1, Kaan Kitabevi, Eskişehir Özdamar, Kazım, (2002), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi -2 (Çok Değişkenli Analizler) , Kaan Kitabevi, Eskişehir Johnson, Richard A., -Wichern, Dean W., (2002), Applied Multivariate Statistical Analysis, Prentice-Hall, Inc., U.S.A. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Veri ve değişken türleri | Sözlü |
2 | Ölçme ve ölçek türleri | Problem Çözme |
3 | Temel matris işlemleri | Sözlü |
4 | Çok değişkenli istatistiğin temel kavramları | Sözlü |
5 | İstastistik paket programların tanıtımı | Sözlü |
6 | Paket programlar yardımıyla normal dağılıma uygunluk testleri | Sözlü |
7 | Paket programlar yardımıyla “açıklayıcı (exploratory) faktör analizi” | Sözlü |
8 | Hiyerarşik kümeleme (cluster) analizi | Sözlü |
9 | Hiyerarşik olmayan kümeleme (cluster) analizi | Sözlü |
10 | Paket programlar yardımıyla “uyum (correspondence) analizi” | Sözlü |
11 | Paket programlar yardımıyla “çok boyutlu ölçekleme (MDS)” | Sözlü |
12 | Paket programlar yardımıyla “çoklu ve çok değişkenli regresyon analizi” | Sözlü |
13 | Paket programlar yardımıyla “doğrulayıcı (confirmatory) faktör analizi” | Sözlü |
14 | Paket programlar yardımıyla “yapısal denklem modelleme (SEM)” | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Araştırmanın amacına uygun faktörler belirleyebilme ve buna uygun veri toplama yöntemini kullanma | |||
. İstatistik paket programlara verileri kodlayarak girme | |||
Şimdiye kadar belirlenen hedefleri çeşitli istatistik paket programları kullanarak gerçekleştirebilme | |||
Birimleri özelliklerine göre belirli gruplar içerisinde kümeleyebilme | |||
Temel uzaklık ölçülerinin arasındaki farkları ayırabilme | |||
Girdi ve çıktı özelliğindeki değişkenlerin birbirlerini ne derecede etkilediklerini yapısal denklem modeli kurarak analiz edebilme | |||
Çok boyutlu uzayda değişik özelliklerine göre birimlerin birbirlerine göre koordinatlarını belirleyebilme | |||
Verileri özelliklerine ve ölçeklerine göre ayırabilme. | |||
Araştırmanın amacına uygun faktörler belirleyebilme ve buna uygun veri toplama yöntemini kullanma | |||
. İstatistik paket programlara verileri kodlayarak girme | |||
Şimdiye kadar belirlenen hedefleri çeşitli istatistik paket programları kullanarak gerçekleştirebilme | |||
Birimleri özelliklerine göre belirli gruplar içerisinde kümeleyebilme | |||
Temel uzaklık ölçülerinin arasındaki farkları ayırabilme | |||
Girdi ve çıktı özelliğindeki değişkenlerin birbirlerini ne derecede etkilediklerini yapısal denklem modeli kurarak analiz edebilme | |||
Çok boyutlu uzayda değişik özelliklerine göre birimlerin birbirlerine göre koordinatlarını belirleyebilme | |||
Verileri özelliklerine ve ölçeklerine göre ayırabilme. | |||
Araştırmanın amacına uygun faktörler belirleyebilme ve buna uygun veri toplama yöntemini kullanma | |||
. İstatistik paket programlara verileri kodlayarak girme | |||
Şimdiye kadar belirlenen hedefleri çeşitli istatistik paket programları kullanarak gerçekleştirebilme | |||
Birimleri özelliklerine göre belirli gruplar içerisinde kümeleyebilme | |||
Temel uzaklık ölçülerinin arasındaki farkları ayırabilme | |||
Girdi ve çıktı özelliğindeki değişkenlerin birbirlerini ne derecede etkilediklerini yapısal denklem modeli kurarak analiz edebilme | |||
Çok boyutlu uzayda değişik özelliklerine göre birimlerin birbirlerine göre koordinatlarını belirleyebilme | |||
Verileri özelliklerine ve ölçeklerine göre ayırabilme. | |||
Araştırmanın amacına uygun faktörler belirleyebilme ve buna uygun veri toplama yöntemini kullanma | |||
. İstatistik paket programlara verileri kodlayarak girme | |||
Şimdiye kadar belirlenen hedefleri çeşitli istatistik paket programları kullanarak gerçekleştirebilme | |||
Birimleri özelliklerine göre belirli gruplar içerisinde kümeleyebilme | |||
Temel uzaklık ölçülerinin arasındaki farkları ayırabilme | |||
Girdi ve çıktı özelliğindeki değişkenlerin birbirlerini ne derecede etkilediklerini yapısal denklem modeli kurarak analiz edebilme | |||
Çok boyutlu uzayda değişik özelliklerine göre birimlerin birbirlerine göre koordinatlarını belirleyebilme | |||
Verileri özelliklerine ve ölçeklerine göre ayırabilme. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırmanın amacına uygun faktörler belirleyebilme ve buna uygun veri toplama yöntemini kullanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
. İstatistik paket programlara verileri kodlayarak girme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Şimdiye kadar belirlenen hedefleri çeşitli istatistik paket programları kullanarak gerçekleştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Birimleri özelliklerine göre belirli gruplar içerisinde kümeleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel uzaklık ölçülerinin arasındaki farkları ayırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Girdi ve çıktı özelliğindeki değişkenlerin birbirlerini ne derecede etkilediklerini yapısal denklem modeli kurarak analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çok boyutlu uzayda değişik özelliklerine göre birimlerin birbirlerine göre koordinatlarını belirleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Verileri özelliklerine ve ölçeklerine göre ayırabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Araştırmanın amacına uygun faktörler belirleyebilme ve buna uygun veri toplama yöntemini kullanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
. İstatistik paket programlara verileri kodlayarak girme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Şimdiye kadar belirlenen hedefleri çeşitli istatistik paket programları kullanarak gerçekleştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Birimleri özelliklerine göre belirli gruplar içerisinde kümeleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel uzaklık ölçülerinin arasındaki farkları ayırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Girdi ve çıktı özelliğindeki değişkenlerin birbirlerini ne derecede etkilediklerini yapısal denklem modeli kurarak analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çok boyutlu uzayda değişik özelliklerine göre birimlerin birbirlerine göre koordinatlarını belirleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Verileri özelliklerine ve ölçeklerine göre ayırabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Araştırmanın amacına uygun faktörler belirleyebilme ve buna uygun veri toplama yöntemini kullanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
. İstatistik paket programlara verileri kodlayarak girme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Şimdiye kadar belirlenen hedefleri çeşitli istatistik paket programları kullanarak gerçekleştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Birimleri özelliklerine göre belirli gruplar içerisinde kümeleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel uzaklık ölçülerinin arasındaki farkları ayırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Girdi ve çıktı özelliğindeki değişkenlerin birbirlerini ne derecede etkilediklerini yapısal denklem modeli kurarak analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çok boyutlu uzayda değişik özelliklerine göre birimlerin birbirlerine göre koordinatlarını belirleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Verileri özelliklerine ve ölçeklerine göre ayırabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Araştırmanın amacına uygun faktörler belirleyebilme ve buna uygun veri toplama yöntemini kullanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
. İstatistik paket programlara verileri kodlayarak girme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Şimdiye kadar belirlenen hedefleri çeşitli istatistik paket programları kullanarak gerçekleştirebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Birimleri özelliklerine göre belirli gruplar içerisinde kümeleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Temel uzaklık ölçülerinin arasındaki farkları ayırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Girdi ve çıktı özelliğindeki değişkenlerin birbirlerini ne derecede etkilediklerini yapısal denklem modeli kurarak analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çok boyutlu uzayda değişik özelliklerine göre birimlerin birbirlerine göre koordinatlarını belirleyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Verileri özelliklerine ve ölçeklerine göre ayırabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |