EN
  • Anasayfa
  • İŞL477 Endüstri 4.0 ve Akıllı İşletme (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İŞL477 - Endüstri 4.0 ve Akıllı İşletme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Endüstri 4.0 ve Akıllı İşletme İŞL477 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
İKTİSAT
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, video destekli
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nur Kuban TORUN
Ders Veren
Amaç

Endüstri 4.0 ve Akıllı İşletme dersinin amacı, dijital dönüşümü kavramak, alt bileşenlerini tanımak ve onları işimizde yaşamamızda nasıl kullanabileceğimizi öğretmektir. Bu amaçla : Büyük veri, bulut bilişim sistemleri, nesnelerin interneti, arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, 3D yazıcılar, yapay zeka ve makine öğrenmesi, kuantum bilgisayar, adaptif robotik sistemler, siber güvenlik sistemleri, toplum 5.0 , tarım 4.0 , geleceğin meslekleri ve bir işletmeyi dijital iş yerine dönüştürme konusunda öğrenim verilmektedir. Dönem sonunda öğrencilerin bir firmanın dijital dönüşüm konusunda eksikliklerini fark edebilme, bu eksiklikleri tamamlamak için nasıl bir yol haritası çizebileceği konusunda uzman görüşü verebilme yetisine sahip beceriler kazanması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Büyük veri, bulut bilişim sistemleri, nesnelerin interneti, arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, 3D yazıcılar, yapay zeka ve makine öğrenmesi, kuantum bilgisayar, adaptif robotik sistemler, siber güvenlik sistemleri, dijital iş yerine dönüşmek, toplum 5.0 , tarım 4.0 ve geleceğin meslekleri

Ders Kaynakları Sosyal Bilimlerde İstatistiksel Uygulamalar (SPSS, EVİEWS, R, Amos, Stata ve Gauss İle) ( 1. Basım) R Programlama ile Endüstri 4.0 ve Teknolojilerinin Bilinirlik Düzeylerinin Ölçülmesi Üzerine Bir Uygulama TORUN NUR KUBAN Yayınevi : Efe Akademi ISBN : 9786254445378
Gürcan Banger, "Endüstri 4.0 Uygulama ve Dönüşüm Rehberi", Dorlion Yayınları, Ankara
Ufuk Turhan, "T- İnsan", Ceres Yayınları, Kişisel Gelişim, İstanbul, 2017.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Endüstri 4.0 Tasarım İlkeleri ve Kavramsal Çerçeve Tartışmalı Ders
2 Büyük Veri Beyin Fırtınası
3 Bulut Bilişim Sistemleri Ders Beyin Fırtınası
4 Nesnelerin İnterneti Ders Beyin Fırtınası
5 Arttırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik Ders Beyin Fırtınası
6 Eklemeli Üretim Sistemleri( 3D Yazıcılar) Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası
7 Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası
8 Kuantum Bilgisayar/ Ara Sınav Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası
9 Adaptif Robotik Sistemler Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası
10 Siber Güvenlik Sistemleri Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası
11 Dijital İş Yerine Dönüşmek Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası
12 Toplum 5.0/ Öğrenci Sunumları Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
13 Tarım 4.0/ Öğrenci Sunumları Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası
14 Geleceğin Meslekleri/ Sağlıkta Dijital Dönüşüm Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşletmelerde Endüstri 4.0 teknolojilerinin önemini ve kullanım alanlarını bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Büyük veri ve Bulut Bilişim Sistemleri teknolojilerini tanır kullanım alanlarını bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve nesnelerinin interneti teknolojilerini tanır. Kullanım alanlarını bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
3D baskı makinelerini tanır. Kullanım alanlarını bilir, fikir geliştirir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Yapay zeka ve makine öğrenmesi nedir bilir. Aralarındaki bağlantıyı kurar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
İşletmelerde Endüstri 4.0 teknolojilerinin önemini ve kullanım alanlarını bilir. - - - - - - - - - - - - -
Büyük veri ve Bulut Bilişim Sistemleri teknolojilerini tanır kullanım alanlarını bilir. - - - - - - - - - - - - -
Arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve nesnelerinin interneti teknolojilerini tanır. Kullanım alanlarını bilir. - - - - - - - - - - - - -
3D baskı makinelerini tanır. Kullanım alanlarını bilir, fikir geliştirir. - - - - - - - - - - - - -
Yapay zeka ve makine öğrenmesi nedir bilir. Aralarındaki bağlantıyı kurar. - - - - - - - - - - - - -