Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kurumsal İktisat | IKT467 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | İKTİSAT |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Hüseyin Safa ÜNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilere ekonomide kurumların ve kurumsal yapıların rolünü disiplinler arası bir bakış açısıyla tanıtmaktır. Kurumsal iktisat anlayışını tarihsel gelişim süreci içerisinde değerlendirmek ve kurumsal iktisadın güncel gelişmeleri de içerecek şekilde iktisat teorisi içerisindeki yerini anlatmaktır. Öğrencilerin klasik iktisat anlatısından bağımsız olarak iktisadi olguları hukuk, gelenekler, inanç, özgürlükler, toplumsal normlar ve sosyal yapılar ile kurumsal yapıyı içerecek şekilde kurumsal bir anlayışla, daha geniş bir çerçeve içinde değerlendirmesini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Kurumsal iktisadın doğuşu, gelişimi ve diğer iktisat okulları ile etkileşimi. Kurumsal iktisatta güncel tartışmalar ve güncel uygulamalar. |
Ders Kaynakları |
Chavance, B. (2019). Kurumsal iktisat. İletişim
Özveren, E. (2007). Kurumsal iktisat. İmge Kitabevi Yayınları. North, D. C. (1990). Institutions, institutional change and economic performance. Cambridge University Press. Williamson, O. E. (1985). The economic institutions of capitalism: Firms, markets, relational contracting. China Social Sciences Publishing House. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, Kurumsal iktisadın temelleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Alman tarihsel okulu | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Veblen, evrimsel kurumsalcılık, Schumpeter ve teknoloji | |
4 | Hamilton ve kurumsal iktisat | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Commons, örgütler ve kurumlar | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Polanyi, iktisadın kurumsallaşması, büyük dönüşüm | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kurumsal iktisadın gelişimini tarihsel bağlamı içerisinde kavrayabilmek. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kurumsal iktisadın iktisat teorisi içerisindeki yerini ve klasik iktisat anlatısından farkını öğrenmek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kurumların ekonomik kararlar üzerindeki etkisini anlayabilmek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Kurumsal iktisat perspektifi ile güncel ekonomik sorunları değerlendirebilmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kurumsal iktisadın gelişimini tarihsel bağlamı içerisinde kavrayabilmek. | 2 | 2 | 2 | - | - | - | 3 | 4 | - | 5 | - | - | - | ;
Kurumsal iktisadın iktisat teorisi içerisindeki yerini ve klasik iktisat anlatısından farkını öğrenmek. | 5 | - | - | - | - | - | 3 | 4 | - | 4 | - | 2 | - | ;
Kurumların ekonomik kararlar üzerindeki etkisini anlayabilmek. | 4 | - | - | - | - | - | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | - | ;
Kurumsal iktisat perspektifi ile güncel ekonomik sorunları değerlendirebilmek. | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | - | 3 | 3 | 2 | ;
Ortalama Değer | 3,75 | 1,5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 2 | 3,25 | 1,5 | 2 | 0,5 |