Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar | IKT371 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Muhammed BENLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin ekonomik entegrasyon biçimlerini, uluslararası ekonomik ve finansal kuruluşların yapılarını, rol ve faaliyet alanlarını öğrenmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Ekonomik entegrasyonlar ve dünya ekonomisindeki yerleri ve etkileri, uluslararası ekonomik ve mali kuruluşların işleyiş ve faaliyetleri |
Ders Kaynakları |
Rıdvan Karluk, Uluslararası Ekonomik, Mali ve Siyasi Kuruluşlar, 5. baskı, 2002
İlker Parasız, Uluslararası Mali ve Ekonomik Kuruluşlar, 2. Baskı, Ezgi Kitabevi:Ankara, 2009 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 13 | 78 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,67 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Küreselleşme, Bölgeselleşme ve Ekonomik Kuruluşlar | |
2 | Birleşmiş Milletler | Tartışmalı Ders |
3 | Uluslararası Para Fonu | |
4 | Dünya Bankası Grubu | |
5 | Dünya Ticaret Örgütü | |
6 | Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı | |
9 | Bölgesel Ekonomik Bütünleşmeler | |
10 | Uluslararası Ödemeler Bankası | |
11 | Bölgesel Kalkınma Bankaları | Sözlü |
12 | G7-G8-G20 | |
13 | Uluslararası İşgücü Örgütü | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel uluslararası iktisadi kuruluşları kavrar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uluslararası iktisadi sistemi uluslararası iktisadi kuruluşlar bağlamında analiz eder | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Beyin Fırtınası Gösterim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Uluslararası iktisadi teoriler ile kuruluşların politikaları arasında bağlantılar kurar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Sözlü | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel uluslararası iktisadi kuruluşları kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası iktisadi sistemi uluslararası iktisadi kuruluşlar bağlamında analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uluslararası iktisadi teoriler ile kuruluşların politikaları arasında bağlantılar kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |