Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Mali Yönetimi ve Denetimi | MLİ401 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Semra ALTINGÖZ ZARPLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste, öğrencilerin 2005 yılında kamu kesiminin mali yönetim ve denetiminde gerçekleşen yeniden yapılanma ve getirilen değişiklikler konusunda bilgi sahibi olmalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu derste Türkiye'de 2005 yılında yürürlüğe giren yeni kamu mali sistemi tanıtılacak, eski sistemle karşılaştırılarak farklılıkları ortaya konacak ve yeni getirdiği düzenlemeler gibi konulara değinilecektir. |
Ders Kaynakları |
Kamu Mali Yönetiminde Kontrol ve Denetim, Doç.Dr.Tolga Demirbaş-Prof.Dr.Özhan Çetinkaya, Ekin Kitapevi
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kamu mali yönetimi ve denetiminin amacı ve kapsamı | |
2 | Kamu mali yönetiminde reform, değişen anlayış ve dayandığı yaklaşımlar | |
3 | Kamu kaynağının kullanılmasının genel esasları, Mali saydamlık | |
4 | Kamu mali yönetimi ve hesap verme sorumluluğu | |
5 | Üst Yöneticilerin Hesap Verme Sorumluluğu | |
6 | Kamu İdare Bütçeleri, bütçe türleri | |
7 | Arasınav | |
8 | Bütçe harcama süreci ve harcama yetkilisi Giderin gerçekleştirilmesi ve gerçekleştirme görevlileri | |
10 | Bütçelerin Uygulama Esasları | |
11 | Kamu Hesapları ve Mali İstatistikler, Gelir Hukuku, mali hizmetler birimi | |
12 | Faaliyet Raporları ve Kesin Hesap | |
13 | İç kontrol ve iç denetim | |
14 | Dış denetim, kamu hesapları ve mali istatistikler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mali saydamlık ve Hesap verme sorumluluğunu tanımlar ve etkilerini değerlendirir | |||
Kamu mali yönetiminde yapılan değişiklikleri 2004 öncesi ile karşılaştırır | |||
Kamu mali yönetimi ve denetimi ile ilgili kavramları tanımlar | |||
Kamu mali Yönetiminde yapılan temel değişiklikleri ve etkilerini analiz eder | |||
Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeyi unsurları ile tanımlar ve kamu mali yönetimine etkilerini tartışır |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mali saydamlık ve Hesap verme sorumluluğunu tanımlar ve etkilerini değerlendirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu mali yönetiminde yapılan değişiklikleri 2004 öncesi ile karşılaştırır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu mali yönetimi ve denetimi ile ilgili kavramları tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kamu mali Yönetiminde yapılan temel değişiklikleri ve etkilerini analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeyi unsurları ile tanımlar ve kamu mali yönetimine etkilerini tartışır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |