EN
  • Anasayfa
  • YBS471 E-Pazarlama (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
YBS471 - E-Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
E-Pazarlama YBS471 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Tolga TORUN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, elektronik pazarlama tekniklerinin tanınması, kavranması ve bu teknikler arasındaki farklılıkları ayırt etme becerisinin öğrencilere kazandırılmasıdır.

Ders İçeriği

Dersin içeriğini internetin bir pazarlama aracı olarak kullanılması sürecinden başlayarak, pazar bölümlendirme, hedefleme yapma, pazarlama karmasının elektronik anlamda nasıl kullanıldığına değinilmesi ve ayrıca arama motoru pazarlaması, viral pazarlama, içerik pazarlaması, mobil pazarlama, e-WOM vb. güncel elektronik pazarlama konuları oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Marangoz, Mehmet (2014), İnternette Pazarlama, Beta Yayınları.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2016 - 2017
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Final Final 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İnternetin Gelişimi ve Pazarlama Aracı Olarak Kullanımı
2 İnternette Pazarlamanın Tanımı, Kapsamı ve Gelişimi
3 İnternette Pazarlama Çevresi
4 İnternette Pazarlama Araştırması
5 İnternette Tüketici Davranışları
6 İnternet Ortamında Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçme
7 E-Ürün
8 Ara sınav
9 E-Fiyat
10 E-Tutundurma
11 E-Dağıtım ve Lojistik
12 İnternette Marka ve Konumlandırma
13 Elektronik Pazarlamada Diğer Konular
13 Elektronik Pazarlamada Diğer Konular
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Elektronik pazarlama ilgili genel bilgiler edinerek uygulama temeli kazanır.
Elektronik pazarlama ile ilişkili konuları tanımlar.
Elektronik ortamda tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olur.
Elektronik pazarlama kavramını tanımlar.
Elektronik pazarlama araştırması hakkında bilgi edinir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Elektronik pazarlama ilgili genel bilgiler edinerek uygulama temeli kazanır. - - - - - - - - - - - - - - -
Elektronik pazarlama ile ilişkili konuları tanımlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Elektronik ortamda tüketici davranışları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Elektronik pazarlama kavramını tanımlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Elektronik pazarlama araştırması hakkında bilgi edinir. - - - - - - - - - - - - - - -