| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Bilgi Yönetimi | YBS254 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Dr. Esra CENGİZ TIRPAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Dersin amacı bilgi yönetimi ve bunların işletme ile etkileşimini incelemek ve öğrencileri bilgi yönetimi uygulamaları hakkında bilgilendirmektir. |
| Ders İçeriği |
Bilgi, Bilgi Yönetimi Süreci, Bilgiyi Elde Etme Stratejileri |
| Ders Kaynakları |
T. H. Davenport ve L. Prusak, (2001), 'İş Dünyasında Bilgi Yönetimi', Rota Yayıncılık
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2016 - 2017 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Bilgi yönetimi ile ilgili temel kavramlar | Ders Tartışmalı Ders |
| 2 | Bilgi türleri ve bilgi özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
| 3 | Bilgi yönetimi süreci | Ders Tartışmalı Ders |
| 4 | Bilgi yönetimi sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
| 5 | Bilgi yönetimi tasarımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 6 | Bilgi yönetimi ve iş stratejileri ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
| 7 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Bilgi teknolojileri | Ders Tartışmalı Ders |
| 9 | Bilginin yaratılması ve elde edilmesi | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Bilginin depolanması | Ders Tartışmalı Ders |
| 11 | Bilginin paylaşılması | Ders Tartışmalı Ders |
| 12 | Bilginin kullanılması | Ders Tartışmalı Ders |
| 13 | Bilgi yönetimi uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
| 14 | Bilgi yönetimi uygulamaları (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Bilgi yönetimi ie ilgili temel kavramları öğrenmek | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Bilgi yönetim sürecini öğrenmek | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Bilgi yönetimi teknolojilerini ve sistemlerini öğrenmek | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Bilgi yönetimi uygulamalarını öğrenmek | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgi yönetimi ie ilgili temel kavramları öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bilgi yönetim sürecini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bilgi yönetimi teknolojilerini ve sistemlerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bilgi yönetimi uygulamalarını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |