EN
  • Anasayfa
  • SBK481 Türkiye - Avrupa Birliği Entegrasyon Süreci (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
SBK481 - Türkiye - Avrupa Birliği Entegrasyon Süreci
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türkiye - Avrupa Birliği Entegrasyon Süreci SBK481 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, Avrupa Birliği tarihinin genel bir değerlendirmesi, Birliğin evrilen anlaşma sistemi, siyasi kurumları, karar-alma süreçleri ve temel politikalarını incelemektir. Derste, kurumsal yapılanma seçenekleriyle ilgili konular, Avrupa Birliği üye devletleri ve kurumlarının tercih ve önceliklerinden hareketle Birliğin politikaları ve genişlemesi ile değişen uluslararası koşullar ayrıntılarıyla irdelenecektir.

Ders İçeriği

Türkiye siyaseti, Avrupa siyaseti.

Ders Kaynakları Ayhan Kaya, Senem Aydın-Düzgit, Yaprak Gürsoy, Özge Onursal Beşgül (der.) - Avrupa Birliği'ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar (İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları)
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 1 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 1 2
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 43
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 AB'ye Giriş Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
2 AB'yi Anlamak Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Üç Topluluklar Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Avrupa Ekonomik Entegrasyonu Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 Entegrasyonun Önündeki Engeller Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Yeniden Entegrasyon Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Topluluklardan AB'ye Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Birlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
9 Genişleme Süreci Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
10 Genişleme Sürecinin Sonu? Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 AB'nin Geleceği Tartışması Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 AB'nin Zorlukları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 AB-Türkiye İlişkilerinin Tarihi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 AB-Türkiye Müzakereleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir,
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar,
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar,
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Avrupa Birliği-Türkiye ilişkilerinin gelişim sürecini bilir, - - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliğini diğer uluslararası örgütlerden ayıran temel özellikleri analiz eder,a - - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliğinin yapısını ve işleyişini açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliğinin dünya politikasındaki yerini tanımlar, - - - - - - - - - - - - - - -
Avrupa Birliği politikalarının hangi süreçlerde şekillendiğini açıklar, - - - - - - - - - - - - - - -