Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bireysel Yatırımda Temel Kavramlar | İŞL482 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Salih MUTLU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrencilere bireysel yatırım işlemlerinde doğru ve sağlıklı kararlar alınabilmesinde kullanılacak, araçalar, kurumlar, temel kavramlar hakkında gereken bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Bireysel yatırımda temel kavramlar çerçevesinin oluşturulması. |
Ders Kaynakları |
Yatırım Projelerinin Düzenlenmesi Değerlendirilmesi ve İzlenmesi 2001; Oktay GÜVEMLİ
Evaluation and Monitoring of Investment Projects Regulation 2001; Contact Oktay directly Temel Finans Matematiği, Değerleme Yöntemleri, Muhasebe ve Mali Analiz; TSPAKB, 2008. Sermaye Piyasası ve Borsa Temel Bilgiler Kılavuzu; İMKB, 2002 Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi 2011; Kürşat YALÇINER - Emine E. AKSOY |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletmede, iktisatta ve finansta yatırım | |
2 | Yatırım kaynakları | |
3 | Yatırımlarda beklenen getiri ve risk | |
4 | Enflasyonun paraya etkileri ve sonuçları | |
5 | Parasal kararlarda faizin etkisi | |
6 | Para ve döviz kurları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Finansal yatırım araçları | |
8 | Finansal yatırım araçları | |
10 | Finansal yatırım araçları değerlemesi | |
11 | Finansal yatırımlarda temel analiz | |
12 | Finansal yatırımlarda teknik analiz | |
13 | Portföy ve teorileri | |
14 | Portföyde beklenen getiri ve risk hesapları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Finansal yatırımda temel analizleri yapabilme | Sunum / Seminer | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Bireysel yatırım araçlarını tanıma | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Bireysel yatırım işlemlerinde doğru ve sağlıklı kararlar alınabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yatırımda beklenen risk ve getiri hesaplayabilme | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Portföy ve teorileri hakkında bilgi sahibi olma | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal yatırımda temel analizleri yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel yatırım araçlarını tanıma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel yatırım işlemlerinde doğru ve sağlıklı kararlar alınabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yatırımda beklenen risk ve getiri hesaplayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Portföy ve teorileri hakkında bilgi sahibi olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |