Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yönetim Bilimi | SBK106 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa Serhan YÜCEL |
Ders Veren | |
Amaç |
Yönetim biliminin temel kavramları, kuramları ve ilkeleri hakkında ayrıntılı bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Yönetim, yöneticilik ve organizasyon kavramları. Planlama ve karar verme süreci. Yönetim fonksiyonları. Klasik, Neoklasik ve Modern yönetim teorileri. |
Ders Kaynakları |
Koçel, Tamer, İşletme Yöneticiliği, 13.Basım, İstanbul: Beta Yayıncılık, 2018.
Yönetimle ilgili güncel yayınlar. İnternet Kaynakları. Sargut, A.s. ve Özen, Ş. Örgüt Kuramları, İmge Kitabevi, İstanbul, 2007. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İşletme, Yönetim ve Yönetici kavramları | |
2 | Karar ve karar verme süreci | |
3 | Yönetim ve Planlama | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Yönetim ve Organizasyon, Yöneltme ve Koordinasyon, Denetim İşlevi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Yönetim ve Organizasyon Teorileri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Yönetim ve Organizasyon Teorileri Devam | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara Sınav, Klasik Yönetim Teorileri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Klasik Organizasyon Teorileri (Bilimsel Yönetim Yaklaşımı) | |
9 | Klasik Organizasyon Teorileri (Yönetim Süreci Yaklaşımı) | |
10 | Klasik Organizasyon Teorileri (Bürokrasi Yaklaşımı) | |
11 | Davranışsal (Neo-Klasik) Organizasyon Teorisi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Sistemler Yaklaşımı | |
13 | Durumsallık (Koşul Bağımlılık) Yaklaşımı | |
14 | Örgütlerde çevreye uyum ve değişimle ilgili yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Plan ve planlama kavramlarını tanımlayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Karar verme sürecini ifade edebilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetim teorilerini karşılaştırmalı biçimde değerlendirebilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetim ve yönetici kavramlarını açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yönetim işlevlerini açıklayabilecek. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Plan ve planlama kavramlarını tanımlayabilecek. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 |
Karar verme sürecini ifade edebilecek. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 |
Yönetim teorilerini karşılaştırmalı biçimde değerlendirebilecek. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 |
Yönetim ve yönetici kavramlarını açıklayabilecek. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 |
Yönetim işlevlerini açıklayabilecek. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 |