Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İdare Hukuku | SBK205 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI |
Amaç |
İdare ile birey ve toplulukları arasındaki ilişkileri düzenleyen idare hukukunun temel kavramlarından yola çıkarak, Türk İdari Teşkilatı yapısını, idarenin hareket araçlarını, bu araçların kullanımında başvurduğu usulleri, içeriği ve özelliklerini anlatmaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste İdare ve İdare Hukukunun tanımı, İdare Hukukuna hakim olan ilkeler(hiyerarşi, idari vesayet, kamu tüzel kişiliği vs) ile Türk İdare Teşkilatının yapısı(merkezi idare ve taşra uzantısı ile yerinden yönetimler vs), personel hukuku ve idarenin mal varlığı ile idarenin mal edinme usulleri(kamulaştırma vb) hakkında bilgi verilmektedir |
Ders Kaynakları |
İdare hukuku, Kemal GÖZLER, Ekin Yayınevi, 2010; Metin GÜNDAY, İdare Hukuku, İmaj Yayıncılık, 2006
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İdare ve İdare Hukuku Kavramı | |
2 | Hukuk Devleti, İdari Teşkilata Hakim Olan İlkeler | |
3 | Merkezi İdare Teşkilatı | |
4 | Yerinden Yönetim Kuruluşları | |
5 | İdari Usul Kavramı, İdari İşlem Kavramı | |
6 | Bireysel İdari İşlemler | |
7 | İdari işlemlerin hukuka aykırılığının müeyyideleri: İptal ve Yokluk, İdari işlemlerin yürürlüğe girmesi, idari kararların uygulanması, İdari kararların sona ermesi | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Düzenleyici idari işlemler, idari sözleşmeler | |
10 | Kamu Hizmeti | |
11 | Adli ve İdari Kolluk | |
12 | Kamu Görevlileri | |
13 | Kamu malları | |
14 | İdarenin Sorumluluğu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk İdari Teşkilatının yapısını kavrayarak, teşkilatların işleyişi ve mevzuatları hakkında bilgi sahibi olmak, | |||
İdari işlem kavramı hakkında bilgi sahibi olmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk İdari Teşkilatının yapısını kavrayarak, teşkilatların işleyişi ve mevzuatları hakkında bilgi sahibi olmak, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İdari işlem kavramı hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |