Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Yönetimi | SBK207 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Çağdaş ZARPLI |
Ders Veren | Doç. Dr. Sanem BERKÜN |
Amaç |
Kamu yönetiminin tarihsel yapısı ve gelişimi ile bugünkü yapı ve işleyişini öğrenmek. |
Ders İçeriği |
Bu derste kamu yönetimi örgütünün yapısı ve işleyişi ele alınmaktadır |
Ders Kaynakları |
Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 7. Baskı, Erkam Matbaası,İstanbul,2007
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 204 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Merkezden yönetim ve özellikleri | |
2 | Yerinden yönetim ve özellikleri | |
3 | Kamu yönetiminin örgütlenmesinde anayasal ilkeler | |
4 | Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanlığı makamı, Devlet Denetleme Kurulu | |
5 | Bakanlar Kurulu, Başbakan, Bakanlıklar | |
6 | Bakanlıklara bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlar | |
7 | Ara sınav | |
8 | Merkezi idarenin yardımcı kuruluşları | |
9 | Taşra yönetimi | |
10 | Yerinden yönetimin özellikleri, türleri | |
11 | Düzenleyici ve denetleyici kurumlar | |
12 | Kamu yönetiminin denetlenmesi I | |
13 | Kamu yönetiminin denetlenmesi II | |
14 | Türk kamu yönetiminde yeniden yapılanma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Merkezden yönetim - yerinden yönetim ayrımını ayırt eder, | |||
Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişinde etkili olan tarihsel süreç ve faktörleri bilir, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Merkezden yönetim - yerinden yönetim ayrımını ayırt eder, | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişinde etkili olan tarihsel süreç ve faktörleri bilir, | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |