| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kamu Yönetimi | SBK207 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Sanem BERKÜN |
| Ders Veren | Prof. Dr. Sanem BERKÜN |
| Amaç |
Kamu yönetiminin tarihsel yapısı ve gelişimi ile bugünkü yapı ve işleyişini öğrenmek. |
| Ders İçeriği |
Bu derste kamu yönetimi örgütünün yapısı ve işleyişi ele alınmaktadır |
| Ders Kaynakları |
Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 7. Baskı, Erkam Matbaası,İstanbul,2007
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ara Sınav 2 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Merkezden yönetim ve özellikleri | |
| 2 | Yerinden yönetim ve özellikleri | |
| 3 | Kamu yönetiminin örgütlenmesinde anayasal ilkeler | |
| 4 | Cumhurbaşkanı, Cumhurbaşkanlığı makamı, Devlet Denetleme Kurulu | |
| 5 | Bakanlar Kurulu, Başbakan, Bakanlıklar | |
| 6 | Bakanlıklara bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlar | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Merkezi idarenin yardımcı kuruluşları | |
| 9 | Taşra yönetimi | |
| 10 | Yerinden yönetimin özellikleri, türleri | |
| 11 | Düzenleyici ve denetleyici kurumlar | |
| 12 | Kamu yönetiminin denetlenmesi I | |
| 13 | Kamu yönetiminin denetlenmesi II | |
| 14 | Türk kamu yönetiminde yeniden yapılanma |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Merkezden yönetim - yerinden yönetim ayrımını ayırt eder, | |||
| Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişinde etkili olan tarihsel süreç ve faktörleri bilir, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Merkezden yönetim - yerinden yönetim ayrımını ayırt eder, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişinde etkili olan tarihsel süreç ve faktörleri bilir, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4,5 | 4 | 4 | 4 | 4 |