Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Siyasette Güncel Sorunlar | SBK251 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Ders Veren | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Amaç |
"Siyasette Güncel Sorunlar" dersi, öğrencilere günümüzün en önemli siyasal problemlerini derinlemesine inceleyerek, bu sorunların küresel ve yerel düzeydeki etkilerini anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Dersin amacı, öğrencilere çağdaş siyaset anlayışını geliştirmek, küresel siyasetteki ve yerel düzeydeki problemleri analiz etme becerisi kazandırmak, demokratikleşme, popülizm, otoriterlik, küresel iklim değişikliği, göç, uluslararası hukuk ve insan hakları gibi konularda kritik bir bakış açısı kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin bu güncel sorunlara çözüm önerileri geliştirme ve siyasal analiz yapma becerilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, siyaset biliminde önemli güncel konuları ele alır ve öğrencilerin bu konuları hem teorik hem de pratik açıdan analiz etmelerini sağlar. Dersin içeriği şu ana başlıklardan oluşmaktadır: Güncel Siyasi Sorunlar ve Temel Kavramlar: Siyasetin tanımı, siyasal sistemler ve günümüzün karşı karşıya olduğu temel siyasal sorunlar. Popülizm ve Otoriterlik: Popülizm akımlarının yükselişi, otoriter yönetimlerin artan etkisi ve demokratik gerileme. Küresel İklim Değişikliği ve Siyaset: İklim değişikliğinin dünya siyasetindeki etkileri, çevre politikaları ve uluslararası işbirlikleri. Göç Politikaları ve İnsan Hakları: Göçmen hakları, göçmenlik politikalarının değişimi ve dünya genelindeki mülteci krizleri. Uluslararası Hukuk ve İnsan Hakları: İnsan hakları sözleşmeleri, uluslararası hukuk normları ve bunların siyasal sistemlere etkisi. Teknolojinin Siyasetteki Rolü: Dijitalleşme, sosyal medya, yapay zeka ve bunların siyasal süreçlere etkisi. Siyasal Değişim ve Gelecek Perspektifleri: Günümüz siyasetinin geleceği, yeni küresel düzen ve olası siyasal dönüşümler. |
Ders Kaynakları |
Akçay, Ü. (2024). Krizin gölgesinde en uzun beş yıl (2018-2023): Türkiye’de kriz, siyaset ve sermaye. Doğan Yayınları.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2016 - 2017 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İç politika ile dış politika arasındaki etkileşimin anlatılması | Ders |
2 | Azerbaycan-Ermenistan arasında Dağlık Karabağ sorunu, Türkiye’nin bu soruna yönelik tavrı | Ders |
3 | Doğu Akdeniz'de enerji güvenliği meselesi ve Türkiye-Libya MEB Anlaşması | Ders |
4 | Kıbrıs sorunu ve Türkiye’nin KKTC politikası | Ders |
5 | Filistin sorunu ve Türkiye’nin Filistin politikası | Ders |
6 | Arap Baharı olayları ve Türkiye’nin yaklaşımı | Ders |
7 | Suriye İç Savaşı ve Türkiye’nin güvenliğine olan etkisi | Ders |
8 | Vize Sınavı | Ders |
9 | Mülteci krizi, Türkiye’nin sığınmacılara yönelik politikası | Ders |
10 | AB ülkelerinin mülteci krizine yaklaşımı | Ders |
11 | İslamofobi kavramı ve Türkiye’nin İslamofobiye karşı aldığı önlemler ve politikalar | Ders |
12 | Kuzey Irak sorunu ve Türkiye’nin Kuzey Irak politikası | Ders |
13 | Ermenistan’ın Sözde Ermeni Soykırımı söylemi ve Türkiye’nin bu ithamlarla mücadelesi | Ders |
14 | Kırım’ın Rusya Federasyonu tarafından ilhakı ve Türkiye’nin bu soruna tavrı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teorik bilgi birikimi kazanır | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Güncel siyasal sorunların nedenlerini teorik ve analitik bir bakış açısıyla sorgular. | |||
Güncel meseleler hakkında yorum yapabilir hale gelir. | |||
Farklı ülkelerin sorunları ele alındığından farklı toplumlar hakkında bilgi edinmiş olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teorik bilgi birikimi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Güncel siyasal sorunların nedenlerini teorik ve analitik bir bakış açısıyla sorgular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Güncel meseleler hakkında yorum yapabilir hale gelir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Farklı ülkelerin sorunları ele alındığından farklı toplumlar hakkında bilgi edinmiş olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |