Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Siyasette Güncel Sorunlar | SBK251 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Ders Veren | Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS |
Amaç |
Ders, siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümü öğrencilerinin güncel siyasal sorunlar üzerine düşünmeye yöneltmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Ülkemizin ve dünyanın gündemine ilişkin siyasal sorunların önemli olanlarının seçilerek incelenmesi ve soruşturulması |
Ders Kaynakları |
Ertan Efegil, Türkiye'nin Çatışma Bölgelerine Yönelik Dış Politikasının Analizi, Gündoğan Yayınları.
Kemal İnat, Burhanettin Duran, Muhittin Ataman, Dünya Çatışmaları Çatışma Bölgeleri ve Konuları Cilt 1, Nobel Akademik Yayıncılık, 2010. Füsun Özerdem, Çatışma ve Barış Üzerine Temel Kavramlar İçsel, Kişilerarası, Toplumsal ve Küresel Çatışma ve Barış Terminolojisi, Kriter Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2016 - 2017 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İç politika ile dış politika arasındaki etkileşimin anlatılması | Ders |
2 | Azerbaycan-Ermenistan arasında Dağlık Karabağ sorunu, Türkiye’nin bu soruna yönelik tavrı | Ders |
3 | Doğu Akdeniz'de enerji güvenliği meselesi ve Türkiye-Libya MEB Anlaşması | Ders |
4 | Kıbrıs sorunu ve Türkiye’nin KKTC politikası | Ders |
5 | Filistin sorunu ve Türkiye’nin Filistin politikası | Ders |
6 | Arap Baharı olayları ve Türkiye’nin yaklaşımı | Ders |
7 | Suriye İç Savaşı ve Türkiye’nin güvenliğine olan etkisi | Ders |
8 | Vize Sınavı | Ders |
9 | Mülteci krizi, Türkiye’nin sığınmacılara yönelik politikası | Ders |
10 | AB ülkelerinin mülteci krizine yaklaşımı | Ders |
11 | İslamofobi kavramı ve Türkiye’nin İslamofobiye karşı aldığı önlemler ve politikalar | Ders |
12 | Kuzey Irak sorunu ve Türkiye’nin Kuzey Irak politikası | Ders |
13 | Ermenistan’ın Sözde Ermeni Soykırımı söylemi ve Türkiye’nin bu ithamlarla mücadelesi | Ders |
14 | Kırım’ın Rusya Federasyonu tarafından ilhakı ve Türkiye’nin bu soruna tavrı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Teorik bilgi birikimi kazanır | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Güncel siyasal sorunların nedenlerini teorik ve analitik bir bakış açısıyla sorgular. | |||
Güncel meseleler hakkında yorum yapabilir hale gelir. | |||
Farklı ülkelerin sorunları ele alındığından farklı toplumlar hakkında bilgi edinmiş olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teorik bilgi birikimi kazanır | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Güncel siyasal sorunların nedenlerini teorik ve analitik bir bakış açısıyla sorgular. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Güncel meseleler hakkında yorum yapabilir hale gelir. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
Farklı ülkelerin sorunları ele alındığından farklı toplumlar hakkında bilgi edinmiş olur. | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |