EN
  • Anasayfa
  • SBK251 Siyasette Güncel Sorunlar (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SBK251 - Siyasette Güncel Sorunlar
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Siyasette Güncel Sorunlar SBK251 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS
Ders Veren Doç. Dr. Görkem ALTINÖRS
Amaç

Bu ders, 2018–2023 dönemi Türkiye siyasal ekonomisini, çoklu kriz perspektifi ve neoliberal otoriterleşme tartışmaları çerçevesinde incelemeyi amaçlar. Ümit Akçay’ın çalışmasındaki kuramsal çerçeve ile güncel olaylar arasındaki bağlantılar analiz edilir. Öğrencilerden hem teorik hem de ampirik malzemeyi eleştirel biçimde değerlendirmeleri beklenir.

Ders İçeriği

Haftalık ders sunumları, tartışma soruları ve güncel vaka analizleri ile yürütülecektir. Öğrencilerden, okuma materyallerini derse gelmeden önce tamamlamaları ve tartışmalara aktif katılım göstermeleri beklenir.

Ders Kaynakları Ümit Akçay (2024), Krizin Gölgesinde En Uzun Beş Yıl (2018–2023), Doğan Kitap.
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2016 - 2017 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 40 1 40
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 126
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,94
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Krize Giriş: 2018–2023 Döneminin Çerçevesi Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 Birikim Rejimleri ve Türkiye Kapitalizminin Evrimi Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 2018 Döviz Krizi: Nedenler ve İlk Etkiler Ders Sınıf Dışı Çalışma
4 Yeni Ekonomi Politikası: Faiz İndirimi ve KKM Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Para Politikası ve Enflasyonun Siyaseti Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Sermaye Fraksiyonları ve İktidar Blokları Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 Emek Rejimi ve Sessiz Direniş Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Hegemonya Krizi: Teorik ve Politik Okuma Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Müteahhit Devleti: İnşaat Sektörü ve Kamu Kaynakları Ders Sınıf Dışı Çalışma
10 Pandemi ve Ekonomi Yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Seçim Ekonomisi: 2023’e Giden Yol Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 Deprem, Devlet Kapasitesi ve Meşruiyet Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Ortodoksiye Dönüş mü, Krizin Devamı mı? Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Kriz Sonrası Senaryolar ve Alternatifler Ders Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Modern Türkiye'nin siyasal ekonomisini eleştirel analiz edebilme: Öğrenciler, 2018–2023 döneminde Türkiye siyasal ekonomisinin temel dinamiklerini çoklu kriz ve neoliberal otoriterleşme perspektifleriyle açıklayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Eleştirel politik ekonomi ile güncel olaylar arasında bağlantı kurabilme: Öğrenciler, eleştirel politik ekonomi yaklaşımını güncel ekonomik ve siyasal gelişmelerle ilişkilendirerek kavramsal çözümleme yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Ampirik verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi: Öğrenciler, döviz krizi, faiz politikaları, sermaye fraksiyonları, emek rejimi ve seçim ekonomisi gibi olguları veriye dayalı biçimde analiz edebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Disiplinlerarası değerlendirme yetkinliği: Öğrenciler, ekonomi-politik, hukuk, kamu yönetimi ve uluslararası ilişkiler perspektiflerini bütünleştirerek güncel sorunları analiz edebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Eleştirel düşünme ve tartışma becerisi geliştirme: Öğrenciler, teorik ve ampirik malzemeyi eleştirel gözle değerlendirerek sınıf tartışmalarına aktif biçimde katılabilir ve alternatif politika önerileri geliştirebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Modern Türkiye'nin siyasal ekonomisini eleştirel analiz edebilme: Öğrenciler, 2018–2023 döneminde Türkiye siyasal ekonomisinin temel dinamiklerini çoklu kriz ve neoliberal otoriterleşme perspektifleriyle açıklayabilir. 5 5 4 3 2 5 2 2 3 3 2 2 1 4 3
Eleştirel politik ekonomi ile güncel olaylar arasında bağlantı kurabilme: Öğrenciler, eleştirel politik ekonomi yaklaşımını güncel ekonomik ve siyasal gelişmelerle ilişkilendirerek kavramsal çözümleme yapabilir. 4 5 3 3 2 5 2 2 4 4 2 2 1 4 3
Ampirik verileri yorumlama ve değerlendirme becerisi: Öğrenciler, döviz krizi, faiz politikaları, sermaye fraksiyonları, emek rejimi ve seçim ekonomisi gibi olguları veriye dayalı biçimde analiz edebilir. 4 5 4 3 2 4 2 2 4 5 2 2 1 5 3
Disiplinlerarası değerlendirme yetkinliği: Öğrenciler, ekonomi-politik, hukuk, kamu yönetimi ve uluslararası ilişkiler perspektiflerini bütünleştirerek güncel sorunları analiz edebilir. 4 4 3 4 3 5 4 4 4 4 3 3 2 4 3
Eleştirel düşünme ve tartışma becerisi geliştirme: Öğrenciler, teorik ve ampirik malzemeyi eleştirel gözle değerlendirerek sınıf tartışmalarına aktif biçimde katılabilir ve alternatif politika önerileri geliştirebilir. 3 4 3 3 3 5 3 3 5 5 3 2 2 4 3
Ortalama Değer 4 4,6 3,4 3,2 2,4 4,8 2,6 2,6 4 4,2 2,4 2,2 1,4 4,2 3