Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yerel Yönetimler | SBK208 | 4 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik anlatım, tartışma, soru-cevap. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sanem BERKÜN |
Ders Veren | |
Amaç |
Yerel yönetimlerin teorik arka planını ele almak ve Türkiye'deki yerel yönetim birimlerini görev, yetki, kuruluş, örgüt, mâlî yapı ve yönetimler arası ilişkiler bağlamında incelemektir. |
Ders İçeriği |
Dersin içeriğini oluşturan konular şunlardır: Merkezden yönetim ve yerinden yönetim ayrımı, yerel yönetimlerin tanımı ve varlık sebepleri (etkinlik ve yerel demokrasi), yerel yönetimleri ortaya çıkaran tarihî koşullar, Osmanlı döneminde yerel yönetimler (Klasik dönem ve Tanzimat Dönemi), Anayasalarda yerel yönetimler, yerel yönetim kanunlarında yerel yönetimlerin organları, görevleri, işleyişleri ve mâlî yapıları, yerel yönetimlerde yeniden yapılanma. |
Ders Kaynakları |
Yusuf Şahin, Yerel Yönetimler, Ekin, Bursa, 2014.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 14 | 140 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 366 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 14,35 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Merkezden ve yerinden yönetime ilişkin kavramsal bir çerçeve | |
2 | Osmanlı döneminde yerel yönetimler ve ilk modern yerel yönetim deneyimleri | |
3 | Anayasalarda yerel yönetimler | |
4 | İl Özel İdareleri: Kuruluşu, görevleri ve yetkileri | |
5 | İl Özel İdareleri: Organlar ve teşkilat | |
6 | Belediyeler: Kuruluş, görev ve yetkileri | |
7 | Belediye meclisi, belediye encümeni ve belediye başkanı | |
8 | Ara sınavlar | |
9 | Büyükşehir Belediyeleri | |
10 | Köyler | |
11 | Yerel yönetimlerin maliyesi | |
12 | Yerel demokrasi ve yerel seçimler | |
13 | Yerel hizmetlerin yürütülmesi yöntemleri | |
14 | Yerel yönetimlerde yeniden yapılanma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk yerel yönetimlerinde reform çabalarını tarihî bir perspektiften değerlendirir ve tartışır. | |||
Yerel yönetimlerin varlık sebebini kavrar, | |||
Türk yerel yönetimlerinin kuruluşunu, görevlerini, yetkilerini, finansal ve teşkilat yapılarını izah eder, | |||
Yerel demokrasinin önemini ve yerel seçim mekanizmasını kavrar, | |||
Yerel yönetimlerin anayasal ve yasal temelleri ile bu yönetimlerin Türk idari yapısı içindeki yerini açıklar, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk yerel yönetimlerinde reform çabalarını tarihî bir perspektiften değerlendirir ve tartışır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Yerel yönetimlerin varlık sebebini kavrar, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Türk yerel yönetimlerinin kuruluşunu, görevlerini, yetkilerini, finansal ve teşkilat yapılarını izah eder, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
Yerel demokrasinin önemini ve yerel seçim mekanizmasını kavrar, | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | - |
Yerel yönetimlerin anayasal ve yasal temelleri ile bu yönetimlerin Türk idari yapısı içindeki yerini açıklar, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |