Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türkiye'de Siyaset ve Ekonomi | SBK254 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap- tartışma. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan Murat ÜSTÜNDAĞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı Türkiye'de siyaset ve ekonomi etkileşimi ortaya koymaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste Türkiye'de siyasal yaşamın geçirdiği evreler hakkında bilgi verildikten sonra Türk ekonomisinde benimsenen yöntemler analiz edilecektir. |
Ders Kaynakları |
Türkiye’de Liberal-Muhafazakâr Siyaset Ve Turgut Özal, Liberte Yayınları
Zeynep Karaçor, Ekonomi Politikası Ve Türkiye, Çizgi Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 3 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
11 | Ak Parti İktidarları Döneminde Ekonomi | |
8 | 24 Ocak Kararları | |
6 | 1965-1970 CHP İktidarları'nın Ekonomi Anlayışı | |
10 | 1990-2000 Arası Siyaset-Ekonomi etkileşimi | |
5 | Demokrat Parti İktidarları Dönemi Ekonomi | |
7 | Milliyetçi Cephe Hükümetlerinin Ekonomi Anlayışı | |
4 | Devletçi Ekonomi Politikası | |
8 | ARA SINAV / Türkiye'de Ulus-Devletin İnşası | |
9 | Turgut Özal Dönemi Siyasal Liberalizm | |
1 | İç politika-Ekonomi Etkileşimi | |
14 | Genel Tartışma | |
3 | Türkiye'de 1930'lu Yıllarda Açılan Fabrikalar | |
12 | Türkiye'nin Üye Olduğu Ekonomik Kurluşlar | |
13 | Türkiye'de Gelir Dağılımı ve Oy Verme İlişkisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt edebilme. | |||
Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme. | |||
Ekonomi-Siyaset ilişkisini bilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye ekonomisinin dönemler arasındaki farklılıklarını ayırt edebilme. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
Türkiye ekonomisini dönemsel olarak analiz edebilme. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Ekonomi-Siyaset ilişkisini bilir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |